سیاست

اندونیزیا یکصد بورسیه تحصیلی را برای محصلان افغان اعطا کرد

کابل باختر 17 سنبله
معین وزارت امور خارجه کشور با دینی جلال، معین وزارت امور خارجه اندونیزیا دیدار و گفتگو کرد.
به اساس معلومات دفترسخنگوی وزارت امورخارجه به آژانس باختر، دراین ملاقات عتیق الله عاطفمل معین مالی واداری وزارت امورخارجه روی دست آوردها و پیشرفت های سیزده سال گذشته در افغانستان در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روشنی انداخته و از نقش مؤثر کشور دوست و برادر اندونیزیا در عرصه های مختلف به خصوص در راستای تقویت وگسترش تجارت و اقتصاد با افغانستان ابراز تشکری نمود.
عاطفمل در مورد هشت توافقنامه امضا شده میان افغانستان و اندونیزیا و چهار معاهده دیگری که به زودی میان هر دو کشور به امضا می رسد، صحبت نموده واعطای بورسیه های تحصیلی کشور اندونیزیا برای جوانان افغان را نهایت مفید و با اهمیت دانسته، خواهان ازدیاد بورسیه های تحصیلی از آن کشور گردید.
به همین گونه معین وزارت امور خارجه راجع به سرنوشت ۳۰۰۰ سه هزار تن پناهجو افغان که در توقیف گاه آن کشور به سر می برند، یادآوری نموده و از مقامات آن کشور تقاضا کرد تا در راستای حل مشکلات شان همکاری نمایند.
بعداً دینی جلال معاون وزارت خارجه اندویزیا از اعطای صد بورسیه تحصیلی دیگربه محصلین افغان خبر داده و در مورد سرنوشت آن عدۀ ازمهاجرین افغان که در توقیف گاه اندونیزیا به سر می برند، تعهد نمود که ایشان شخصاً از این توقیف گاه بازدید نماید تا در مورد حل این مشکلات یکجا با مقامات افغانی اجراآت صورت گیرد.
در جریان این دیدار معاون وزارت خارجه اندونیزیا در باره اعمار یک مرکز بزرگ علمی و فرهنگی در افغانستان که در سفر رئیس جمهور اسلامی افغانستان به آن کشور وعده سپرده شده بود، در کابل نیز سخن گفت و راجع به این موضوع نیز اعلام همکاری کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا