سیاست

وزارت خارجه از گفتگوی مستقیم طالبان با حکومت افغانستان استقبال می کند

کابل/ باختر/ 17 سرطان
وزارت امورخارجه از اولین دورگفت و گوهای مستقیم هیات افغانستان با نمایندگان گروه طالبان استقبال کرده وآن را گام برای رسیدن به صلح درکشور می داند.
روز گذشته هیئت از جانب افغانستان درین نشست اشتراک کرد.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه ، حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امورخارجه و حاجی دین محمد عضوشورای عالی صلح در ترکیب این هیئت شامل اند اما ازنمایندگان طالبان که دراین نشست حضور یافته اند چیزی گفته نشده است.
شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه امروز دریک نشست خبری گفت این نخستین گفتگوی مستقیم میان هیئت افغانی و نمایندگان گروه طالبان است واز این روند استقبال می کند و امیدوار است  که این مذاکرات آغاز گر روندی باشد که منجربه صلح پایدار درکشور شود.
وی افزود، اراده طرف های دخیل درروند صلح مهم بوده و آروزمند است که این گفت و گوها با حسن نیت و قاطعیت ادامه یابد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که دوربعدی گفت و گوها میان طالبان و هیئت حکومت افغانستان قرار است بعد ازماه رمضان برگزار شود،اما هنوز محل و زمان دقیق این گفتگوها معلوم نشده است.
سفارت پاکستان درکابل هم با نشر اعلامیه ای گفته است که حکومت پاکستان میزبان گفت و گوهای مستقیم میان نمایندگان حکومت افغانستان و گروه طالبان است.
گفته شده که هیات افغانستان این گفتگوها را رهبری می کند و پاکستان تنها این روند را تسهیل کرده است.
دراعلامیه گفته شده است که شرکت کننده گان دراین نشست روی راه ها آوردن صلح دایمی درافغانستان و منطقه تاکید کرده و متعهد به همکاری صادقانه دراین روند شده اند.
اعلامیه همچنان افزوده دوطرف روی توسعه اقدامات برای ایجادفضای اعتماد به منظور گسترش مذاکرات صلح تاکید کرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا