سیاست

وزیر امور خارجه در كابل با نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان ديدار كرد

كابل باختر 9 جوزا
داکتر زلمی رسول وزیر امور خارجه با جمز دوبینز نماینده خاص ایالات متحده امریکا در امور افغانستان و پاکستان دیدار و گفتگو کرد.
دفتر سخنگوي وزارت امور خارجه به آژانس باختر،در این دیدار دو طرف  پیشرفت مذاکرات روی  موافقتنامه امنیتی و دفاعی میان افغانستان و ایالات متحده امریکا، پروسه صلح، همکاری های منطقوی،  پروسه انتقال مسوولیت های امنیتی و آماده گی ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری  که در حمل 1393 برگزار خواهد شد، بحث وتبادل نظركردند  .
داکتر زلمی رسول گفت، پروسه انتقال مسوولیت های امنیتی به گونه خوب به پیش میرود و با آغاز مرحله پنجم پروسه انتقال ما به زودی شاهد یک گام مهم در این پروسه خواهیم بود.  این یک گام بسیار مهم در راستای تلاش های ما جهت ایستاده شدن به پا خود، خواهد بود.
وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرد که با تشکیل یک حکومت جدید در پاکستان، پاکستان در بهبود مناسبات خویش با افغانستان و در مبارزه عیله ترویزم تلاش های جدی خواهد کرد تا صلح و ترقی نصیب مردم این دو کشور گردد.
وزیر امور خارجه به همین گونه برگزاری انتخابات سال آینده در کشور را مهم خواند  گفت، " حکومت و نهاد های مربوط به انتخابات از همین حالا آمادگی های لازم را رویدست دارند و تلاش مستمر برای برگزاری یک انتخابات سرتاسری و شفاف که مردم در آن حضور گسترده داشته باشند، صورت می گیرد."
داكتر زلمي رسول همچنان گفت که مردم افغانستان دیگر حاضر نیستند   به تحجر و عقب گرایی تن دهند و دست آورد های دهه گذشته را که به مشکل بدست آوردند، از دست دهند.
وزیر خارجه کشور در رابطه به نهایی شدن موافقتنامه امنیتی میان افغانستان و ایالات متحده امریکا  اظهار داشت که افغانستان خواهان یک رابطه دوستانه و دراز مدت با ایالات متحده امریکا است که منافع افغانستان در آن منعکس و تسجیل شده باشد.
طبق یک خبر دیگر ارشاد احمدی معین سیاسی وزارت امور خارجه طی دیدار جداگانه با جمز دوبینز نماینده خاص ایالات متحده امریکا در امور افغانستان و پاکستان و دگلاس لوت مشاور معاون امنیت ملی امریکا   روی یک سلسله موضوعاتی که در تحکیم هرچه بیشتر مناسبات افغانستان و ایالات متحده امریکا مرتبط بود، صحبت کرد.
هردو طرف پیشرفت روی چارچوب قانونی و اساسی برای انتخابات و حساب دهی دوجانبه توکیو را مورد بحث قراردادند و همچنان روی موضوعات منطقوی و برای تعمیق روابط افغانستان و ایالات متحده امریکا روی میکانیزم های دوجانبه، بحث و گفتگو کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا