سیاست

امریکا به تعقیب حادثه کندز صد عضو اطلاعات خود را به افغانستان میفرستد

پنتاگون تائید کرد که عملیات هوایی را درکندز آغاز کرده اند.
کابل باختر 8 میزان
وزارت دفاع امریکا ( پنتاگون ) حمله طالبان برشهر کندز را غیر قابل توجیه دانست.
به گزارش آژانس باختر، سخنگوی پنتاگون میگوید آنچه را طالبان برکندز انجام دادند محکوم نموده آن را غیر قابل توجیه خواند.
اوگفت که حادثه کندز نمایانگر آن است که افغانستان درشرایط دشوار بسر میبرد وبرای ما مصونیت مردم افغانستان مطرح است وما از تحرک نیروهای امنیتی افغان حمایت میکنم.
سخنگوی پنتاگون گفته است که عملیات واپس گیری شهر کندز به دوش نیروهای امنیتی افغان خواهد بود ونیروهای امریکایی مستقر دراین کشور از نیروهای افغان حمایت هوایی خواهند کرد.
سخنگوی پنتاگون گفته که وضعیت کندز را از نزدیک  تحت نظردارد وعملیات هوایی را آغاز کرده اند.
درهمین حال جان مکین سناتور جمهوری خواه گفته است که سقوط کندز درنتیجه خروج نیروهای امریکایی از این کشور بوده است واگر روند خروج نیروهای امریکایی بعداز سال 2016  میلادی ادامه یابد افغانستان دچار مسایل گسترده تر امنیتی خواهد شد او بر ادامه حضور نظامیان امریکایی درافغانستان تاکید کرده است درغیر آن افغانستان چون عراق دچار  مشکل خواهد شد.
مقامات آلمانی نیز گفته اند که با درنظرداشت وضعیت کندز ، آلمان  روی ادامه  حضور نظامی  خود درافغانستان بعد از سال 2016 میلادی فکر خواهد کرد.
باید گفت که درحال حاضر امریکا درصدد است تا صد عضو نیروی جدید اطلاعات خود را به افغانستان اعزام کند، این صد سرباز که تازه به افغانستان اعزام میشوند مربوط به قطعه نظامی 504 موسوم به ( فورت هوت ) است که یک ماموریت نوماهه را دراین کشور سپری خواهند کرد.
مامورریت این افراد جمعاوری اطلاعات برای نیروهای زمینی اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا