سیاست

سخنگوی ریاست اجراییه: سرنخ‌ هایی از حمله تروریستی دیروز به‌ دست آمده است

کابل باختر 19 حوت
پاکستان هم‌چنان به حمایت از تروریزم ادامه ‌می‌دهد! ‎دکتور مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، امروز در یک نشست خبری‌ با رسانه‌ها، حملۀ تروریستی روز چهارشنبه بر بیمارستان سردار محمد داوود خان را نکوهش کرد و گفت که چنین حملات  ناشی از ناتوانی تروریستان در جنگ رو به رو با نیروهای امنیتی افغانستان  می شود
‎به اساس معلومات دفتر سخنگوی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، سخنگوی ریاست اجراییه، عملکرد نیروهای امنیتی در مقابله با حمله کنندگان انتحاری را ستود و حضور رهبری حکومت و حدت ملی و به ویژه رییس اجراییه کشور درکنار نیروهای امنیتی را نمادی از هم‌دلی رهبری، با قوای مسلح عنوان نمود.
‎وی هم‌چنان، از جدیّت رهبری حکومت و حدت ملی برای مجازات عاملان این رویداد سخن گفت و یاد آور شد که سرنخ‌هایی در این زمینه به‌دست آمده است که پس از تکمیل تحقیقات ، با مردم افغانستان در میان گذاشته خواهد شد. هر چند به گفتۀ‌وی، پیش از این ریشۀ چنین حملات در پاکستان بوده است.
‎ رحیمی هم‌چنان از پاکستان به‌دلیل حمایت از تروریزم انتقاد کرد و افزود: متاسفانه این‌کشور، با آنکه تحت فشار جامعه جهانی قرار دارد، تا کنون به درخواست‌های افغانستان برای خاتمه دادن به حمایت از تروریزم، پاسخ مثبت نداده است.
‎به گفته سخنگوی ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، بستن مرزها و تشدید فشار بر پناهندگان افغان راه حل نیست، بلکه بهتر آن است که از پشتیبانی گروه‌های تروریستی دست کشیده شود. زیرا آنها یی که تروریستان را تربیه کردند، تاوان سنگینی را پرداختند.
‎دکتور رحیمی در همین‌حال و با انتقاد از واکنش برخی از مسوولان پیشین نهادهای امنیتی در رابطه با حمله انتحاری روز چهارشنبه تصریح نمودکه برخلاف زمان کرزی که تروریستان برادران ناراض خوانده می‌شدند و دوست از دشمن تفکیک نمی‌شد؛ امروز تعریفی روشن و شفاف، از دوست و دشمن وجود دارد و نیروهای امنیتی، صلاحیت کامل دارند تا دشمن را در هر جایی دیدند، نابود کنند.
‎وی هم‌چنان تاکید کردکه استعفای مسوولان امنیتی، راه حل معضل کنونی در کشور نیست، بلکه همان چیزی است که دشمن می‌خواهد.
‎سخنگوی ریاست اجراییه، در حالی که حملات انتحاری را یکی از چالش‌های بزرگ در افغانستان دانست تصریح نمودکه مهار این حملات، در سطح کشورهای منطقه و جهان نیز دشوار است و با آنهم، مسوولان نهادهای امنیتی در همکاری با جامعه جهانی تلاش دارند تا از وقوع چنین حملات در آینده جلوگیری نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا