جهان

سفر لوی درستیز اردوی پاکستان به قطر

اسلام آباد/ایرنا/باختر/4 حوت
جنرال راحیل شریف ، لوی درستیز اردوی پاکستان با هدف دیدار با مقام های عالی سیاسی و نظامی قطر به ویژه مشورت در خصوص پیشبرد روند صلح افغانستان به قطر سفر کرده است .
دفتر سخنگوی ارتش پاکستان روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: جنرال راحیل شریف در جریان سفر به دوحه پایتخت قطر با سران سیاسی و نظامی  درخصوص همکاری های دوجانبه و تحولات منطقه ای مشورت خواهد کرد.
در این بیانیه به جزئیات بیشتر درباره این سفر اشاره نشده است.
با این حال رسانه های پاکستانی به نقل از منابع امنیتی این کشور نوشتند: سفر جنرال راحیل شریف به قطر گامی در مسیر احیای روند صلح افغانستان است.
با توجه به دور آتی گفت وگوهای چهارجانبه صلح افغانستان که امروز  در کابل برگزار شد و وجود دفتر سیاسی طالبان در قطر می توان سفر لوی درستیز ارتش پاکستان به دوحه را در این ارتباط حائز اهمیت دانست.
رسانه های پاکستان اواخر ماه دلو امسال از سفر مخفیانه هیاتی دو نفره از اعضای دفتر سیاسی طالبان افغانستان در قطر به پاکستان با هدف مشورت برای فراهم کردن زمینه ازسرگیری روند مذاکرات صلح میان طالبان و دولت کابل خبر دادند.
گزارش ها به نقل از منابع آگاه حاکی است که هیات طالبان درجریان سفر به اسلام آباد، فهرستی از نمایندگان طالبان را که قرار است در مذاکرات صلح با دولت کابل حضور داشته باشند، در اختیار شرکت کنندگان در نشست چهارجانبه قرار داده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا