فرهنگ

جلسه گروه کاری داد خواهی وآگاهی عامه پیرامون امنیت غذایی و تغذیه ، برگزارشد

کابل باختر10 دلو
به ریاست فاضل سانچارکی معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز سیزدهمین جلسه گروه کاری دادخواهی و آگاهی عامه ، پیرامون امنیت غذایی و تغذیه ، برگزارشد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر،  دراین جلسه که به اشتراک روسا و نمایندگان نهاد های ذیربط برگزارشد، دررابطه به چگونگی دادخواهی و آگاهی عامه پیرامون ترویج اجندای ملی امنیت غذایی و تغذیه ، بحث شد.
درجلسه ، پلان عمل شش ماهه  برای تحقق چارچوب دادخواهی و آگاهی عامه که قبلآ ترتیب شده است ، ارائه شد و روی آن نیز بحث صورت گرفت .
همچنان وزارت اطلاعات وفرهنگ تعهد کرد که ازطریق رسانه های دولتی ، با نشرمقاله ها ، تبصره ها و تحلیل های اختصاصی پیرامون اهمیت حیاتی سلامت غذایی ، درترویج هرچه بهتر این اجندا،  مشارکت داشته باشد .
اجندای ملی امنیت غذایی و تغذیه ، از بیشتر از یک سال به این سو ازجانب حکومت افغانستان راه اندازی شده است و کمیته عالی رهبری این اجندا تحت نظرداکترعبدالله عبدالله رییس اجرائیه کشور می باشد .
درزیرمجموعه این اجندا ، کمیته اجرایی و سه گروه کاری فعال است که ازاین میان مدیریت گروه کاری دادخواهی و آگاهی عامه زیرنظرمعین امورنشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ ، گروه کاری تغذی تحت ریاست وزارت صحت عامه و گروه کاری مصونیت غذایی تحت ریاست وزارت زراعت ، آبیاری و مالداری ، می باشد.
این اجندا درصدد تامین امنیت و سلامت غذایی درسطح کشور است که نیاز حیاتی برای مردم  افغانستان می باشد. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا