اقتصاد

شمعروز خان مسجدی : وزارت مالیه در اجرای طرح جدید معاش مشکل ندارد

کابل/باختر/12 حوت
در حالی که نگرانی ها نسبت به اجرای طرح جدید معاش کارمندان دولتی بیشتر می شود ، شمعروز خان مسجدی ، سخنگوی وزارت مالیه می گوید:  وزارت مالیه از نگاه بودجه در اجرایی شدن این طرح مشکل ندارد.
طرح جدید معاش کارمندان دولتی در یکی از جلسه های کابینه از طرف وزارت مالیه ارائه شد و پس از آن از آغاز سال مالی جدید طرح وزارت وزارت مالیه اجرایی شد .
برخی کارمندان دولتی درتطبیق این طرح تنها در وزارت مالیه انتقاد کردند و خواهان اجرایی شدن این طرح در سایر نهاد دولتی شدند .
حمیدالله یکتن از کارمندان دولتی در این مورد به آژانس باختر گفت که نرخ ها در حال نوسان است ، برخی از کارمندان دولتی که امتیازات معاش اضافی و یا سوپر اسکیل استفاده می کنند دچار مشکلات اقتصادی مانند سایر کارمندان دولتی نمی شوند .
به گفته وی، زمانی که این طرح ارائه شد کارمندن فاقد امتیازات اضافی آن را استقبال کردند اما برای اجرایی شدن این طرح زمان بیشتر نیاز است بر آتش آب ریختند .
در این مورد سخنگوی وزارت مالیه گفت که طرح متذکره تا اکنون نهایی نشده است و کار بالای آن جریان دارد.
به گفته وی کمیتۀ کاری مشترک متشکل از کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و وزارت های کار و امور اجتماعی، اقتصاد و مالیه در جلسه های کاری  بالای جزئیات آن بحث کرده اند و این جلسه ها ادامه دارد .
وی گفت در آینده نزدیک این طرح نهائی و به کابینه ارائه می شود.
سخنگوی وزارت مالیه با تاکید گفت که آنچه در مورد این طرح  در شبکه های اجتماعی نشر شده است حقیقت ندارد . ذبیح علم – نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا