سیاست

حامد کرزی: حکومت افغانستان علاقه دارد تا شماری از محصلان افغان را بخاطر ادامه تحصیلات عالی به بلغاریا بفرستد

کابل باختر 10 حوت

حامد کرزی رئیس جمهور اسلامی افغانستان با روزن پلیفنیلف رئیس جمهور بلغاریا دیدار کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که امروز در ارگ انجام شد، روسای جمهور افغانستان و بلغاریا در مورد گسترش روابط میان دو کشور در عرصه های مختلف بحث نمودند.

 حامد کرزی رئیس جمهور اسلامی افغانستان ضمن خوش آمدید به رئیس جمهور بلغاریا از کمک و همکاری های آنکشور به افغانستان اظهار قدردانی کرد.

حامد کرزی گفت: از اینکه صوفیه پایتخت بلغاریا زمانی مرکز علم و دانش بوده و در حال حاضر نیز  نهاد های معتبر آموزشی دارد، حکومت افغانستان علاقمند است تا شماری از محصلان افغان را بخاطر ادامه تحصیلات عالی در رشته های طب و انجیینری از بودجه خویش به آن کشور اعزام نماید.

همچنان رئیس جمهور کشور خاطر نشان کرد که افغانستان با وجود که در عرصه صحی پیشرفت های چشمگیری داشته است اما هنوز هم شماری از هموطنان ما جهت مداوای مریضان شان به کشور های خارجی مراجعه می نمایند.

 حامد کرزی از رئیس جمهور بلغاریا خواست تا سکتور خصوصی آن کشور در عرصه صحی در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

در مقابل رئیس جمهور بلغاریا وعده هر گونه همکاری را در عرصه فراهم آوری زمینه های تحصیلات عالی به جوانان افغان در بلغاریا و تشویق سکتور خصوصی آنکشور جهت سرمایه گذاری در عرصه صحی در افغانستان ابراز داشت.

همچنان موصوف از رئیس جمهور کشور به نمایندگی از خود و صدراعظم بلغاریا دعوت به عمل آورد تا در یک فرصت مناسبت از بلغاریا دیدن نماید.

  گفتنی است که در حال حاضر بیش از 600 سرباز، داکتر و آموزگار کشور بلغاریا مصروف انجام وظیفه تحت چتر نیروهای آیساف در افغانستان می باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا