سیاستاخبار

وزیر امورخارجه، ایجاد وتقویت اجماع ملی، منطقه یی وجهانی را درحمایت از روند صلح، مهم خواند

کابل / 29 ثور / باختر

محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجۀ کشور، با استفانو پونته کورو، نمایندۀ ارشد ملکی ناتو در افغانستان، دیدارکرد.

به گزارش آژانس باختر؛ دراین دیدار وزیر امور خارجه با قدردانی ازهمکاری‌های ناتو با افغانستان در جریان دو دههٔ اخیر، پیرامون آخرین تحولات سیاسی و امنیتی کشور، مذاکرات صلح و فصل جدید روابط میان افغانستان و ناتو پس از خروج نیروهای حمایت قاطع از کشور، صحبت کرد.

وزیر امور خارجه با تأکید بر ارادهٔ قوی دولت افغانستان برای پایان دادن به جنگ جاری و ختم بحران در کشور، ایجاد و  تقویت اجماع ملی، منطقه ‌یی وجهانی در حمایت از روند صلح را مهم خواند و با توجه به عدم صداقت طالبان به مذاکرات صادقانه با دولت افغانستان، خواهان آوردن فشار بر آنان و حامیان منطقه‌ یی شان برای تمکین آنان به مذاکرات معنادار صلح، قبول آتش‌بس و پایان‌دادن به جنگ جاری در کشور، شد .

در ادامه، دو جانب پیرامون اهمیت اجماع منطقه یی وجهانی در حمایت ازروند صلح با حفظ دستا وردهای دو دهه پسین و چگونگی تداوم همکاری‌ها میان افغانستان و ناتو پس از خروج نیروهای حمایت قاطع از کشور، صحبت و تبادل نظر کردند.

در اخیر، نمایندۀ ارشد ملکی ناتو برای افغانستان، از ادامۀ حمایت و همکاری‌های آن سازمان از دولت و مردم افغانستان، نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ومذاکرات صلح برای پایان دادن جنگ جاری، به وزیر امور خارجه اطمینان داد.احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا