جامعه

درباره جایگاه امنیت دراسلام بحث شد

کابل باختر/ 22/ حمل
سیمینار علمی تحقیقی جایگاه امنیت دراسلام امروز با خوانش پیام رییس جمهوری اسلامی افغانستان درکابل برگزار شد.
این سیمینار به هدف دست یابی صلح سراسری درکشور به همت ریاست تدقیق و مطالعات علوم اسلامی وزارت حج و اوقاف برگزارشد و در آن شماری ازمسوولان ادارات ملکی ونظامی بیش از یکصد عالم دین از مرکز وولایات کشور شرکت کرده بودند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، درآغاز این سیمینار پیام محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان توسط محمد محقق به خوانش گرفته شد و در پیام برتاکیدات دین مبین اسلام بر امنیت و صلح اشاره شده و خاطر نشان گردید که امنیت از اهداف مهم دین مبین اسلام است و ما باید درزمینه تامین امنیت تلاش همه جانبه نمائیم .
درپیام رییس جمهور گفته شدکه از دیر زمانی گروه هایی اندکه دربوجود آوردن نا امنی درکشور فعالیت می کنند وهدف اصلی شان ازبین بردن فضای امن درکشوراست و باید درچنین شرایط تلاش بیشتر در جهت تامین امنیت صورت گیرد.
درپیام محمد اشرف غنی همچنان بیان گردیده که امنیت و ثبات پیش شرط همه فعالیت های انکشافی درکشور است لذا ازآنچه که امنیت جامعه را به خطر می اندازد باید اجتناب شود.
درپیام رییس جمهور همچنان گفته شدکه امنیت جامعه نه تنها با استعمال سلاح برهم میخورد بلکه دادن انگیزه های سوء و گفتار غیر مسوولانه نیز از عوامل برهم زدن امنیت جامعه شمرده میشود و باید یکصدا و با قاطعیت این پیام را به همه برسانیم که اسلام دین اخوت ، امنیت ، صلح ، آرامش و مهربانی است و نگذاریم که با اعمال بغاوتگرانه مشروعیت نظام کشور مختل گردد.
بعداً فیض محمد عثمانی وزیر حج و اوقاف صحبت کرد و بیان نمودکه امنیت واقعی از آن کسانی است که به راستی به الله ایمان دارند و اولین امنیتی راکه اسلام ارائه می دارد نتایج راسخ ایمان است که درآراسته ساختن ایمان و ازبین بردن ظلم به امنیت دست می یابیم .
وزیر حج و اوقاف خاطر نشان کرد ،همانگونه که یکی از نام های خداوند متعال مومن است ، لذا سرچشمه امنیت خود خداوند است .پس همانگونه که نام ، مومن است باید پیام آورامنیت باشیم و نباید فریب دیگران را بخوریم .
دراین سیمینار همچنان پوهنیار سیده مژگان مصطفوی معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ درباره نقش زنان درتامین امنیت صحبت کرد و گفت که درجنگ های چهاردهه گذشته درکشور بیشتر صدمه به زنان وکودکان وارد شد.
معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ یاد آورشد که درحمایت از زنان وکودکان آسیب پذیر هیچ گونه برنامه منظم نداریم .
وی مختل شدن امنیت را هم به زنان و هم به مردان مرتبط ساخت و گفت که امروز با تاسف جامعه اسلامی و امنیت آن با استفاده از نام اسلام به خطر می افتد.
پوهنیار مژگان مصطفوی یاد آورشد که بدبخت ترین جامعه جامعه ای است که درآن ارزش ها تبدیل به ضد ارزش و ضد ارزش ها به ارزش مبدل گردد.
دراین سیمینار محمد علم ایزدیار عضو مجلس سنای شورای ملی صحبت کردوگفت وقتی از اسلام صحبت میشود درواقع از سلامت ، امنیت و صلح صحبت میشود، زیرا یکی از معانی اسلام سلامت است .
درسیمینار همچنان برخی از علمای دینی نیز پیرامون جایگاه امنیت دراسلام صحبت کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا