سیاست

محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور با صدراعظم ناروی دیدار کرد

کابل باختر 20 سرطان
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان امروز در شهر بروکسل در دیداری با ایرنا سولبرگ صدراعظم ناروی، در مورد گسترش همکاری‌های دوجانبه، مسایل منطقه یی، تأمین امنیت، پروژه های انکشافی و روند صلح، بحث و تبادل نظر کردند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار، صدراعظم ناروی ضمن حمایت از روند صلح تحت رهبری و مالکیت افغان‌ها، از ابتکار آتش‌بس رئیس‌جمهور ستایش کرده، گفت که کشورش در عرصه‌های مدیریت آب و مذاکرات برای صلح، آمادۀ هرگونه همکاری می‌باشد.
صدراعظم ناروی از اقدامات حکومت در زمینۀ آوردن اصلاحات و مبارزه با فساد قدردانی کرد و تاکید نمود که کشورش به همکاری های خویش با افغانستان در چوکات ماموریت حمایت قاطع ادامه می دهد.
در مقابل رئیس جمهور کشور از آموزش های که نیروهای ناروی در چوکات ماموریت حمایت قاطع به نیروهای امنیتی و دفاعی فراهم کرده اند و همچنان از حمایت و کمک آن کشور در عرصه های مختلف با افغانستان، تشکر نمود.
محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور گفت که زنان در سطوح مختلف رهبری حکومت و روند صلح نقش دارند و برای آنان سهم مهمی در هیات مذاکره کنندۀ صلح نیز داده خواهد شد. وی افزود که ما علاقمند هستیم در بخش مدیریت آب از تجارب موفق ناروی استفاده کنیم. ختم/ احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا