جهان

درگیری در منطقه قبایلی وزیرستان شمالی 16 کشته بر جا گذاشت

میرامشاه – ایرنا – 1 میزان – باختر
در عملیات ویژه نیروهای امنیتی با تروریست ها در منطقه قبایلی «وزیرستان شمالی»، 9 تروریست و هفت نیروی ارتش پاکستان شامل یک افسر پولیس کشته شدند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا در خبر نامه دفترروابط عامه ارتش پاکستان آمده است که نیروهای امنیتی و ارتش پاکستان عملیات ویژه ضد تروریستی را  در منطقه قبایلی وزیرستان شمالی علیه تروریست ها انجام دادند.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی ارتش پاکستان، این عملیات هنگامی انجام شد که نیروهای امنیتی از پنهان شدن گروهی از تروریست ها در پناهگاهی در منطقه آگاه شدند.
در عملیات ویژه نیروهای امنیتی با تروریست ها در وزیرستان شمالی در بیست و سوم ماه سنبله  نیز، چهار تروریست و سه نیروی ارتش این کشور کشته شدند.
مناطق قبایلی وزیرستان شمالی  و وزیرستان جنوبی دو محلی هستند که منطقه وزیرستان را تشکیل می‌دهند.
بر اساس برخی اخبار رسانه های پر تیراژ پاکستان، تلاش حامیان داعش در مناطق مختلف پاکستان و نزدیک خط دیورند افزایش یافته و ادغام این گروه تروریستی با «لشکر جهنگوی» و «تحریک طالبان پاکستان» سبب نگرانی کارشناسان امنیتی شده است.
کارشناسان پیش تر اعلام کرده بودند که اگرچه مناطق تحت کنترول گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه با کاهش رو به روست، این تروریست ها از طریق فضای مجازی برای عضوگیری در پاکستان تلاش می‌کند.  ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا