سیاست

رئیس‎جمهور از استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان استقبال کرد

کابل 31اسد باختر
محمداشرف غنی رئیس‎جمهور از تصمیم حکومت ایالات متحدۀ امریکا به عنوان یک تعهد دوام‌دار از سوی شریک بنیادی افغانستان در جنگ بین‌المللی کنونی استقبال می‌کند.
به گزارش آژانس باختر، دراعلامیه ایکه دراین مورد از طریق دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری منتشر شده آمده است ، جمهور غنی با ابراز قدردانی از حکومت امریکا گفت: "از رئیس‌جمهور ترامپ و مردم امریکا به‌خاطر اعلام حمایت‎ ‎شان از تلاش‌های حکومت افغانستان برای دست‌یابی به‌خودکفایی و مبارزۀ مشترک‌ به‌‌منظور غالب‌شدن به تروریزم و رهایی منطقه از تهدید و خطرات این پدیدۀ شوم، سپاس‌گزاری می‌کنم."
این استراتیژی جدید، ظرفیت مأموریت حمایت قاطع را در امر آموزش، مشوره‌دهی و کمک به قوای امنیتی و دفاعی افغانستان افزایش خواهد داد. تأکید مشخص این روند بر بالابردن توانایی نیروهای هوایی افغان و دوبرابر ساختن کمیت قوای خاص می باشد.
این اعلام بخشی از بستۀ حمایتی ایالات متحدۀ امریکا به‌خاطر توان‌مندساختن افغان‌ها  جهت تمرکز بر زدودن فقر، سرمایه‌گذاری اقتصادی، تجهیز بهتر نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به‌منظور رسیدن به اهداف نظامی می‌باشد که منتج به‌ثبات و خودکفایی افغانستان خواهد شد.  حکومت افغانستان تلاش‌های خود را برای آوردن اصلاحات همه‌جانبه اولویت می‌دهد تا در مبارزه  با فساد اداری، بالابردن مؤثریت، شفافیت و حاکمیت قانون فایق آید.
تطبیق این استراتیژی بهمنظور ثبات در منطقه این فرصت را مساعد خواهد نمود تا کشورهای منطقه جهت رسیدن به‌اهداف مشترک درعرصۀ صلح و رفاه باهم کار نمایند. هم‌چنان استراتیژی متذکره راهی را برای کشورهای منطقه پیشنهاد می‌نماید تا از حمایت عناصر غیر دولتی دست بکشند.
رئیس‎جمهور غنی گفت: مشارکت ما قوی‌تر از هر زمان دیگر است تا بر تهدید تروریزم که گری‌بان‌گیر تمامی ما می‌باشد، فایق آییم. قدرت نیروهای امنیتی‌ و دفاعی ما باید به طالبان و دیگران واضح سازد که آنان قادر به پیروزی نظامی نخواهند بود. هدف صلح والا است و صلح هم‌چنان اولویت ما باقی می‎ماند.
حکومت افغانستان از تجدید تأکید ایالات متحدۀ امریکا که امنیت افغانستان یک بخش بزرگ‌تر این بستۀ منطقه یی می‌باشد، استقبال می‎نماید. این استراتیژی، ابتکار افغانستان را به‌شمول پروسۀ کابل که در جهت شامل‌ساختن کشورهای منطقه در بدوش‌کشیدن بار مسؤولیت‌های امنیتی به‌صورت مشترک می‎باشد، تقویت می‌سازد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا