جامعه

اساسی ترین موضوع برای مدیریت بازار کار؛ جمع آوری ارقام است

کابل 28 حمل باختر
کارگاه آموزشی پیرامون سروی ملی عرضه و تقاضای بازار کار برای مدیران مطالعات بازار کار مرکز و  ولایت ها درکابل برگزار گردید.
در نشستی که به مناسبت سروی ملی عرضه و تقاضای بازار کار برای مدیران مطالعات بازار کار مرکز و ولایت ها با حضور نمایندگان تعدادی از ولایات و برخی از رؤسای وزارت کار، امور، اجتماعی، شهدا و معلولین در کابل برگزار گردیده ، اساسی ترین هدف آن را سروی ملی عرضه وتقاضای بازار کار برای مدیران بازار کار شکل می‌داد.
دوکتور احمد شاه صالحی معین امورکار؛ درصحبتی گفت  اساسی ترین موضوع  برای مدیریت بازار کار؛ جمع آوری آمار و ارقام  از بازار کار است.
صالحی افزود: رازمؤ‌فقیت در عرصهٔ مدیریت و رهبری؛ داشتنِ ارقام و معلومات درست از بازار کار است که این به عنوان ابتدایی‌ترین و نخستین حرکت در سطح برنامه‌های ما است.
صالحی در گفته‌هایش؛ نیاز آموزش‌های فنی و حرفوی را به اساس نفوس جامعه در هر ولایات مطرح نمود.
هم‌چنان آقای صالحی گفت:  هیچ نوع قرار داد در راستای اعزام کارگران به بیرون از کشور صورت نگرفته و نباید کلاه برداران در این زمینه مردم ما را فریب دهند.
معین امور کار اظهار داشت که تلاش‌هایی در راستای برداشتن چالش بی‌کاری و فرستادن کارگران  به بیرون از کشور تا اکنون تنها با دولت عربستان سعودی گفتگو صورت گرفته که در این زمینه هیئتی در آینده به آن کشور فرستاده خواهد شد، افزود: فرستادن کارگران به بیرون از کشور؛ سبب کاهش بی‌کاری،  توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها و در نهایت؛ انتقال مهارت‌های کاری کشورها و خود بسندگی شهروندان کشور می‌گردد.
گفتنی است که این کارگاه آموزشی تا سه روز دیگر ادامه می‌یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا