جهان

افزایش قربانیان تب دنگی در شهر پشا ور

پشا ور – ایرنا – 6 میزان – باختر
مردم شهر پشاور – مرکز ایالت خیبر – پشتونخوا  در اعتراض به گسترش شیوع  بیماری تب دنگی  و افزایش قربانیان این بیماری به حد اقل 34 نفر  با سرا زیر شدن به خیابانهای  آن شهر به حکومت اعتراض کردند .
به گزارش منا بع خبری، با شیوع  تب دنگی در شهر پشاور برخی ازساکنان آن شهر با سرا زیر شدن به خیابانها علیه حکومت محلی دست به مظاهره زدند .
تعداد قربانیان این تب خطر ناک  طی یکسال گذشته در ایالت خیبر –پشتونخوا به 34 نفر رسیده است .
مظاهره کنندگان که از اقشار مختلف جامعه بودند  با سر دادن شعار ها  خشم خود را از ناکامی حکومت محلی در جهت مهار شیوع ویروس  دنگی  اعلام کردند .
طبق همین خبر مردم ناحیه  " تاکال "  شهر پشا ور  با بسته کردن  خیابان مانع از عبور  و مرور وسایط نقلیه عامه شدند که منجر  به ازدحام موتر ها  و جریان تر افیک شد .
برخی از رهبران محلی احزاب مخالف  تظاهرات ضد دولتی را در شهر پشاور  مدیریت میکنند .
سازمان صحی جهان در گزارش اخیر خود ضمن نگرانی از گسترش  تب
دنگی در شهر پشا ور – تانکر های باز  آب  آشامیدنی  در سقف منازل مسکونی را عامل شیوع بیماری  خطر ناک تب د نگی  اعلام کرد .
ویروس تب د نگی بر اثر  نیش پشه  ناقل این بیماری در منا طق شهری  و روستا یی گسترش می یابد .
پشه عامل ویروس تب دنگی  که پس از بارش  باران تولید و مثل میکند  در بسیاری از کشور های جهان یافت میشود .
تخمین زده میشود که هر سا ل 220 میلیون  نفر از مردم  جهان از جمله  دو میلیون طفل  در آسیا و امریکای  لاتین  به تب دنگی  مبتلا میشوند .
تب دنگی شباهت زیادی به ملاریا  دارد  با این تفاوت که ملاریا از شهر های بزرگ ریشه کن شده است ولی  تب دنگی  در گوشه و کنار برخی  مناطق دنیا  مانند اندونیزیا – جزیره تایوان  -سنگاپور – مالیزیا  و برازیل  دیده میشود .ختم/ آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا