جامعه

پیام الحاج ستر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری به مناسبت روز جهانی جوانان

کابل باختر20 اسد
هموطنان عزیز، جوانان گرامی، خواهران و برادران!
روز دوازدهم اگست، از سوی سازمان ملل متحد به نام روز جهانی جوانان نام گذاری شده است و از آن همه ساله در سراسر جهان گرامیداشت به عمل می آید.
امسال از این روز با شعار"از بین بردن فقر و دستیابی به مصرف و تولید دوامدار" در همه کشور ها تجلیل می گردد و ما نیز در کشور خود آن را گرامی میداریم و از آن با برپایی محافل و مجالس تجلیل می کنیم.
افغانستان همچنان گرفتار جنگ و بد امنی است که با اندوه در آن شهروندان عزیز آن قربانی می شوند که بخشی ازاین قربانیان را جوانان تشکیل می دهد.
ادامه جنگ و بد امنی تاثیرات زیانباری را بر روح و روان جوانان و دیگر باشنده گان این سرزمین گذاشته است که لازم است همه ساکنان افغانستان عزیز دست به دست هم دیگر بدهند و در راستای پایان دادن به جنگ در کشور خویش بکوشند.
از همین سبب است که متأسفانه در دو سال اخیر شمار زیادی از جوانان، کشور را ترک کرده و به امید دست یابی به یک آینده بهتر، راه مهاجرت در پیش گرفتند و شماری از آنان در این راه جان های عزیز خویش را از دست دادند.
جوانان نیروهای اصلی برای ساخت و ساز در همه جوامع بشری می باشند و این جوانان اند که به عنوان پیشتازان جنبش های فکری در توسعه و انکشاف جوامع انسانی نقش ارزنده یی دارند.
چرخ تولید را به چرخش در می آورند و با کار و تلاش شان نیاز های جمعیت انسان ها را در سراسر کشور ها در همه بخش ها می سازند و تولید می کنند.
در کشور عزیز مان نیز نقش جوانان در چرخه تولید مهم می باشد و به این ترتیب آنان با تولید مواد اولیه، اجناس صنعتی و دیگر اشیای مایحتاج انسان ها سهم شان را در فقر زدایی ایجاد ثروت و سرمایه که اسباب توسعه و انکشاف کشور می گردد، ادا می کنند.
جوانان عزیز!
با آن که ادامه جنگ در کشور امکان رسیده گی بیشتر به شما را گرفته است، ولی دولت جمهوری اسلامی افغانستان با آنچه در توان دارد می کوشد تا زمینه های تحصیل و آموزش خوب را برای شما فراهم کند.
جوان با تحصیل و دانش شان به درستی می توانند تدوین گر برنامه های بهتری برای حال و آینده کشور شان باشند تا با تطبیق آن زمینه های برچیدن بساط فقر از کشور عزیز و دوست داشتنی مان هموار گردد.
باور دارم که شما بیش از هر وقت دیگر با سعی و تلاش تان بیشتر می آموزید تا معماران و سازنده گان خوبی برای آینده کشور عزیز تان باشید.
من باور دارم که جوانان تحصیل کرده و آموزش دیده بهتر از دیگران می توانند در فضای کاری مفید واقع گردند و با دانش و علم خویش گام های اساسی را در راستای زدودن فقر از جامعه بردارند.
تداوم کار و فعالیت جوانان است که نیازمندی های آینده جوامع انسانی را به نیروهای کاری، متخصصین، دانشمندان، فن آوران، داکتران، انجنیران معلمین و استادان دانشگاه ها و متخصصین کوچک و کارگران و پیشه وران، برطرف می کند.
به این ترتیب است که ماحصل کار جوانان تحصیل یافته و زحمت کش پیوسته چیزی به روند تولید فکر و اندیشه و تولید امتعه کمک می کند و هم موجب ایجاد ثروت و سرمایه گردیده و به پیشرفت کشور ها کمک می نماید.
جوانان عزیز!
امیدوارم تلاش های ملی و بین المللی سبب شود تا صلح و آرامش در کشور برقرار گردد. ما در سایه صلح است که می توانیم کشور عزیز خویش را آباد کنیم و زمینه های رفاه مردم خویش و آینده گان این سرزمین را فراهم سازیم.
برای تان در همه امور زنده گی آرزوی خوشبختی دارم و از شما می خواهم در راه کسب علم و کمال سعی و تلاش همه جانبه کنید تا بتوانید برای کشور و مردم عزیز خویش بیش از پیش مثمر واقع گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا