اخباراقتصادTOP

سرپرست وزارت انرژی و آب کشوردر راس هیئتی به فراه سفرکرد

فراه، 4 اسد، باختر
ملا عبدالطیف “منصور” سرپرست وزارت انرژی و آب با معینان وزارت مالیه و احیا وانکشاف دهات ، در یک سفرکاری دیروزعازم بند بخش آباد فراه شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در نشستی که به همین منظور در آن ولایت برگزار شد، شماری از مسئولان ملکی و نظامی، انجنیران و بزرگان قومی شرکت کرده بودند.
دراین نشست شماری از بزرگان قومی مشکلات، پیشنهادهای شان را به مسئولان امارت اسلامی ابراز کردند و از مسئولان امارت اسلامی خواستند تا کمک های مالی که به خاطر اعمار بند می شود باید تحویل بانک شود، زیرا به گفته آنان شمار زیادی از هموطنان بیرون کشور وعده داده اند که در اعمار بند بخش ‌آباد کمک مالی می کنند.
دراین نشست ملا عبدالطیف “منصور” سرپرست وزارت انرژی با خرسندی وعده سپرد که حکومت مرکزی در جهت تخصیص بودجۀ بند بخش‌آباد تلاش‌های خود را انجام می‌دهد.
وی افزود که ششصد هزار‌ دالر امریکایی در خصوص پروژۀ ناتمام این بند را امارت اسلامی برعهده می‌گیرد، و در آیندۀ نزدیک کار بخشهای دیگری این بند آغاز خواهد شد.
گفتنی است براساس سروی که از سوی وزارت انرژی و آب کشور صورت گرفته است نشان می‌دهد که با تکمیل شدن کار این بند، ۱۰۴ هزار هکتار زمین زراعتی در آن ولایت آبیاری می‌شود و ۲۷ میگا وات برق نیز تولید می کند.
گفتنی است که بند بخش آباد با ارتفاع ۸۱ متر می‌تواند ۱۳ هزار و شصت میلیون متر مکعب آب را در خود ذخیره کند.
حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا