جهان

حکومت فرانسه به رئیس جمهور امریکا : ملت ما را رها کن و مداخله در امور سیاسی ما را متوقف کن

پاریس – فراسپرس – 19 قوس – باختر
حکومت فرانسه دیروز یکشنبه از دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا خواست تا در مسایل سیاسی فرانسه دخالت نکند، این درخواست از  ترامپ پس از آن صورت گرفت که رییس جمهور ایالات متحده با توییت های مربوط به اعتراضات فرانسه، آن را مرتعش ساخت و به توافقنامه اقلیمی پاریس حمله كرد.
به گزارش آژانس باختر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، جیان یویس لیدریان، وزیر امور خارجه فرانسه به تلویزیون LCI ایل سی آی  گفت: "ما سیاست های داخلی آمریکا را در نظر نمی گیریم و ما می خواهیم که عمل بالمثل  شود."
وزیر امور خارجه فرانسه گفت: "من این را به دونالد ترامپ می گویم و رئیس جمهور فرانسه نیز می گوید: ملت ما را رها کنید."
با اشاره به اعتراضات ضد دولتی "واسکت زردها" که از اواسط ماه نوامبر ، فرانسه را فرا گرفته و  موجب شورش در پاریس شده ، ترامپ در روز شنبه دو توییت نوشته است و در آن پیشنهاده کرده :" روز و شب  شهر پاریس غم انگیز است و شاید زمان آن رسیده  تا توافقنامه مسخره آمیزو بسیار گرانقیمت  پاریس به پایان برسد و در قالب  مالیات کم ،پول رابه مردم بازگردانید؟ »
ترامپ قبلا در تویتی نوشته بود: "توافقنامه پاریس برای پاریس خیلی خوب نیست. تظاهرات و شورش در سراسر فرانسه .
در اوایل این هفته، ترامپ یکی از چندین پست را به دروغ اعلام کرد که  در آن ادعا می کند که معترضان فرانسوی نام او را می خوانند.
فلم های حقیقی که برای حمایت از این ادعا مورد استفاده قرار گرفته اند در واقع از اعتراضات  لندن در اوایل سال جاری فلم برداری شده بودند.
تظاهرات در فرانسه به طور مستقیم با توافق نامه اقلیمی پاریس که در سال 2015 امضا شده است و از زمان که امانوئل مکرون و دیگر رهبران غربی از بیرون شدن ترامپ از این موافقتنامه نا امید شده بودند، ارتباط مستقیم ندارد.
افزایش قیمت مواد سوخت و بلند رفتن مالیات که به موجب آن به فرانسه کمک  میکند تا در اقتصاد پایین ترکاربنی قرار گیرد، تظاهرات "واسکت زردها "  به یک جنبش گسترده علیه سیاست های ماکرون،رئیس جمهور فرانسه و سبک حکومتی تبدیل کرده است.   فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا