جامعه

مراسم عروسی دسته جمعی 55 زوج در سمنگان

ایبک / باختر/ 20/ اسد
پنجاه وپنج زوج جوان درسمنگان امروز طور دسته جمعی مراسم عروسی شان را جشن گرفتند.
این مراسم به کمک مالی بیش از سی هزار دالر امریکایی قاضی عبدالقدوس ارباب زاده یک باشنده این ولایت طی دومحفل جداگانه مردانه و زنانه درهوتل قصر الماس شهر ایبک برگزار شد.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر از ولایت سمنگان، دراین مراسم بیش از سه هزار تن از باشندگان شهر ایبک و اقارب عروس و داماد ها اشتراک داشتند .
ارباب زاده درمورد علت برگزاری مراسم عروسی دسته جمعی گفت، چون دروطن ما انفجار و انتحار هموطنان ما را بطور دسته جمعی در اندوه و ماتم میگذارد اینبار من خواستم تا با راه اندازی مراسم عروسی خنده و خوشی را در لبان مردم تماشا کنم .
داکتر ایازنیازی خطیب مسجد وزیر محمد اکبر خان که درمراسم اشتراک داشت، برگزاری جشن عروسی دسته جمعی را مطابق دین اسلام دانسته گفت: تهداب گذاری این فرهنگ در جوامع اسلامی یک عمل پسندیده است.
وی مصارف گزاف را درعروسی ها به خصوص درجامعه افغانی اسراف دانسته و از هموطنان خواست مراسم عروسی را مطابق شریعت اسلامی برگزار نمایند.
محمد هاشم سروری عضو کمیسیون برگزاری این جشن عروسی گفت: پنجاه وپنج زوج از ملیت های مختلف چون تاجک، ازبک و پشتون مربوط مرکز و ولسوالی های سمنگان عروسی شان را جشن گرفتند.
وی افزود: علاوه به تهیه غذای چاشت از طرف ارباب زاده برای هر داماد یک تخته قالین و پنج هزار پول نقد و برای هر عروس یک ، یک دانه انگشتر طلا نیز اهدا گردید.
همچنان لباس های داماد و عروس ها نیز از سوی همین شخص خریداری و تهیه شده بود.
این درحالیست که در ماه اسد سال گذشته نیز این شخص در دو برنامه جشن عروسی دسته جمعی هفتاد و دو زوج دیگر را به مصرف شخصی اش برگزار نموده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا