گزارش ها

طالب و داعش ، دشمن دین ودانش

کابل   باختر   13  سرطان
با آن که طالبان و هم  ردیف آنها داعشی ها با  چهره  و الفاظ کاذب  خود را در صحنه سیاسی و نظامی  کشور  جا زده  اند وبیشتر از نام دین ومعنویت استفاده  می نمایند مگرمیان  آنچه میگویند  و آنچه  میکنند تفاوت  زیادی وجود دارد .
گزارشگر اژانس  باختر مینگارد : طالبان  و داعشی  ها  در  روز های اخیر با  عملکرد زشت وکریه شان بار دیگر ثابت  ساختند که برای  نابودی  زیر بنا  ها  در این کشور  گماشته شده اند وبرای آ نها ارزش  های دینی  و ملی کلمات بی مفهوم  و بیگانه است.
طالبان  دو روز  قبل با حمله  بر یک مسجد در ولسوالی چمتال بلخ سیزده  نماز گزار را به  شهادت رساندند و داعشی ها  در ولایت جوزجان  دوازده مکتب  را تخریب کردند.
در رابطه به  کشتار نمازگزاران در چمتال بلخ حرف  های زیادی وجود ندارد مگر طالبان در آن  ادعا مسوولیت کرده اند .
مسوولان محلی در ولایت جوزجان میگویند که داعشی ها با تسلط بر بخش  های از ولسوالی درزاب آن  ولایت ، لیسه دخترانه  آان  ولسوالی  را به آتش کشیدند  ویازده  مکتب دیگر شامل مکاتب پسرانه  و دخترانه  را  با کار گذاری ماین تخریب کردند .
داعشی در جوزجان که همان  طالبان سابق  اند  مودل یا اسکلیت انسان  را که در لابراتوار بیولوژی آن  مکتب، که  مورد  استفاده دانش آموزان  قرار میگرفت به  این دلیل  که  تقلید در ساختن  انسان  بت پرستی است   تخریب کردند وهم برای دانش  آموزان  مکاتب که  در ساحه حاکمیت  آنها قرار  دارد و هم  با  ارسال  هشداریه به مکاتب دیگر ان ولسوالی از تدریس نصاب به اصطلاح خلافت  اسلامی دراین  مکاتب  سخن گفته اند.
انچه  در چمتال بلخ  ودرزاب جوزجان اتفاق  افتاد ادامه  جنایات  است  که  گروه  های دین  ستیز طالب  و داعش  قبلا  در نقاط دیگر کشور مرتکب شده اند.
آنها در یکی از   روزهای جمعه  در ماه  ثور ،دهها نماز گزار  را  در مسجد جامع قول  اردوی شاهین در بلخ صرف به  این  دلیل که  سربازان شجاع  ما برای دفاع از ارزش های ملی در صفوف این نیرو ها خدمت  میکنند از دم تیغ کشیدند  وچند روز بعد ،آنهم  در ماه  مبارک رمضان هموطنان روزه دار  ما  را در مراسم تشیع جناره یک  هموطن مسلمان ما در کابل  هدف  قرار داند و با  بمب گذاری در مسجد جامع  هرات شماری از نماز گزاران را شهید ساخنتد وبا حمله  بر نماز گزاران  در مسجد  فاطمه آنهم در ماه رمضان در ساحه ناحیه ششم کابل  جان  شماری از نماز گزاران را گرفتند و یا  در هلمند ارزگان  و کندهار دست به جنایت   زدند همه نمونه  ها  از بربریت طالبان وداعشی در مقابل  مردم  ما  است که نشان  میدهند که این دو گروه  به  هیچ  دین  وآئین اعتنا ندارند وغیر  از کشتار  وتخریب  افغانستان هیچ چیزی در دستور کار آنها  نمیباشد
بار ها  گفته  شده که  طالبان  و  داعشی جز پروژه ها  وبازی های استخباراتی کشور ها دیگر که  شامل کشور های اسلامی  وغیر اسلامی میشود بوده که برای ادامه  جنگ های نیابتی این کشور ها  با شعار ها و ظاهر اسلامی خلق شده  اند.
هدف آنها  قرار دادن  افغانستان  در تاریکی ، ممانعت این  کشورازهمگام  شدن با کاروان تمدن  وترقی، تبدیل ساختن  افغانستان به  مکان  مطمین  برای تروریستان خارجی  افغان ستیزی و دین  ستیزی است.
آنها  از باور های مردم   ، سادگی  وصاف دلی  مردم  ما  سؤ  استفاده  نموده از میان  آنها سرباز گیری  میکنند.
این  دو   گروه دشمنان مردم  ما   دین  و آئین ما  اند که  باید در یک  حرکت مردمی نابود ساخته  شوند و به این ترتییب  کشور ما  ودین ما  از دست این چپاولگران رهایی یابد  .  تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا