جهان

مرگ و میر روزانه کرونا در ایران به بلندترین حد رسید

تهران/ بی بی سی / ۲۰ سرطان/ باختر
بنابر تازه‌ترین آمار وزارت صحت ایران، ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۱ نفر در اثر کرونا جان باختند. از زمان شیوع این ویروس در ایران، این بالاترین آمار ثبت‌شدۀ مرگ و میر روزانه است. به این ترتیب، روز گذشته هر شش دقیقه، یک نفر در ایران جانش را به سبب ابتلا به کرونا از دست داده است.
سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت صحت ایران می‌گوید روز گذشته ۲۰۲۷ تن به ویروس کرونا مبتلا شدند و حدود نیمی از مبتلایان نیز در بیمارستان بستری شدند.
اکنون بر اساس آمار رسمی، در مجموع شمار جانباختگان در ایران به ۱۲ هزار و ۳۰۵ نفر و شمار مبتلایان به ۲۵۰ هزار نفر رسید.
بررسی دیگر آمارهای رسمی در باره موارد مرگ در ایران این احتمال را مطرح کرده است که شمار واقعی جان‌باختگان کرونا ممکن است تا پنج برابر آمار رسمی باشد. علاوه بر این، مطالعات اپیدمیولوژیک برآورد می‌کند که در مقطع پایان زمستان ۹۸ شمار واقعی مبتلایان می‌تواند تا ۵ تا ۱۰ برابر آمار رسمی بوده باشد.
در روزهای گذشته مقام‌ها و مسوولان شهری تهران درباره اوج گرفتن بیماری به شدت هشدار داده‌اند و خواهان برقراری دوباره محدودیت‌ها شده‌اند.
بنا به گزارش‌های رسمی با شیوع کرونا در ایران یک میلیون نفر بیکار شده‌اند و درآمد کارکنان مشاغل غیررسمی نیز ضربه قابل توجهی خورده است. ارزش ریال هم در هفته‌های اخیر در برابر ارزهای خارجی سقوط کرده است.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا