گزارش ها

عبدالجبار تقوا:درچهارده ولسوالی کابل پارک های ملی ایجاد میگردد

 

كابل 5 حمل باختر

والی کابل میگوید: رهبری ولایت کابل به منظور جلوگیری از تراکم نفوس درشهر و جلوگیری از آلوده گی بیشتر محیط زیست و ایجاد یک اجتماع سالم درشهر وولایت کابل درنظر دارد درجریان پنج سال آینده شهرک های رهایشی را در سیزده واحد اداری این ولایت ایجاد نماید.

 عبدالجبار تقوا والی کابل که با خبرنگارآژانس باختر مصاحبه میکرد گفت : به خاطر نجات شهر نشینان کابل ، جلوگیری از تراکم نفوس و خاتمه بخشیدن به ترافیک سنگین در شهر وسالم بودن محیط زیست درنظر دارد تا درچوکات یک برنامهء پنج ساله انکشافی شهرک های رهایشی را درسیزده ولسوالی کابل اعمار نمایم در آن تمام تسهیلات و امکانات یک شهر پیشرفته درنظر گرفته خواهد شد.

که این شهرک های رهایشی توسط بخش هاي خصوصی ساخته میشود و باعث جلوگیری از ساختمان  هاي خودسردرشهر کابل نیز خواهد شد.

والی کابل علاوه داشت درطرح برنامه انکشافی پنج ساله ولایت کابل ساختمان مجتمع بزرگ اداری ولایت کابل نیز درنظر گرفته شده است که به موافقه بورد کابل جدید عملی خواهد شد با اعمار این مجتمع جدید در ساحه چهارهزار و هشتاد هفت جریب زمین درولسوالی ده سبز ولایت کابل كه در بخش از کابل جدید اعمار میگردد . دراعمار این مجتمع اداری هیچ موانع پولی وجود ندارد هر وزارت خانه بودجهء کافی درساختمان آن بدسترس دارند.

ضمناً موصوف از احداث پارک های ملی درچهارده ولسوالی کابل نیز یاد آور شده گفت که احداث اين پاركها به زیبایی و تصفیه هوای کابل کمک خواهدکرد و از ساختمان هاي آن در اراضی دولتی که در هر ولسوالی بدسترس است استفاده خواهیم کرد . چنانچه بزرگان ولسوالی چهار آسیاب ولایت کابل موازی هشتصد و هشتاد جریب زمین را به ما نشانی کرده است.

 عبدالجبار تقوا والی کابل که عضویت بورد کابل جدید را دارد در رابطه به ایجادو اعمار کابل جدید گفت : کابل جدید که دونیم برابر شهر کابل است و در ساحه ولسوالی ده سبز موقعیت دارد بعضی کارهای مقدماتی آن تکمیل گردیده و با سه شرکت ساختمانی خصوصی داخلی قرارداد صورت گرفته  الی ماه ثور سالجاری آغاز خواهد شد این شهر تمام امکانات و تسهیلات به مثابهء یک شهر پیشرفته را با تفکیک هر بخش دارا است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا