اخبارفرهنگ

دیدار رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات با جمعی از هنرمندان تیاتر

هرات 28 سرطان باختر
عزیز احمد حیدری رئیس اتحادیه سینماگران هرات می گوید با گروهی از هنرمندان تیاتر در سفری به ایران ، با اجرای نمایشات تیاتر برای مهاجرین پیام واقعیت زندگی در زیر پرچم امارت اسلامی افغانستان را رسانیده اند.
حیدری نیز از سفر دیگری این گروه از هنرمندان تیاتر آزاد در هفت ولایت کشور از جمله بامیان، سمنگان و لایت بلخ و دیگر ولایت ها خبر داده می گوید این سفر مدت بیست روز را در برگرفته و بسیار با خیال راحت بدور از دغدغه های امنیتی به اجرای نمایشات تیاتر برای باشندگان ولایت ها پرداخته اند.
مولانا نعیم الحق حقانی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات از هنرمندان تیاتر به عنوان پیام آوران صلح و ثبات یاد کرده افزود هنرمندی که طبق فرهنگ اسلامی و اصیل یک کشور نمایشات را اجرا کند متعلق به هیچ نظامی نبوده بلکه متعلق به مردم خود هست.
مولانا حقانی می گوید کار در مرکز کشور روی پالیسی هنر تیاتر جریان داشته و امارت اسلامی افغانستان با تمام توان از هنرمندان تیاتر که پیام آوران صلح و ثبات و همدیگر پذیری و آرامش هستند حمایت می کند .
مولانا حقانی از تمام هنرمندان تیاتر خواست تا به زیر یک چتر گرد هم آمده و بصورت آزادانه به اجرای نمایشات تیاتر پرداخته تا لبخند را به لب شهروندان ایجاد کنید.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا