سیاست

ايمل فيضي اظهارات سخنگوی آيساف را رد كرده، آنرا غيرمسوولانه خواند

كابل باختر 3 دلو
ایمل فیضی سخنگوی ریاست جمهوری اظهارات سخنگوی آیساف را مبنی بر وجود شکنجه و بد رفتاری  در زندان های افغانستان رد کرد و آن را غیر مسوولانه خواند.
سخنگوی نیروهای ایساف دیروز در یک کنفرانس خبری با تاکید به گزارش دفتر یوناما گفته است که بدلیل موجودیت بد رفتاری و شکنجه  در زندان های افغانستان روند  انتقال  زندانیان به جانب افغانستان را به تعلیق درآورده اند.
فیضی که در این مورد  با خبر نگار آژانس باختر صحبت میکرد  افزود، که نماینده گان نیروهای ايساف، صلیب سرخ و نهادهای مدافع حقوق بشر مكررا" و به شكل منظم از زندان های افغانستان دیدن کرده اند و پس از صحبت با شماری از زندانیان گزارش های خود را مبنی بربهبود وضعیت زندان از هرلحاظ ارایه داشته اند.
فيضي بار ديگر سپردن موضوع زندان و زندانيان را متعلق به حاكميت كشور دانست و گفت، اين موضوع در مذاكرات روءسای جمهور افغانستان و امريكا فيصله شده است.
فیضی همچنان برشواهد و اسنادی دراین رابطه اشاره کرده گفت که آنها اسناد و مدارکی با ذکر  تاريخ و نام نماينده گان ايساف در اين مورد  در اختيار دارند كه آن  را با رسانه ها شریک خواهند ساخت.
فیضی همچنان علاوه کردکه قانون اساسی افغانستان و پالیسی حکومت هرگز اجازه نمیدهد که با زندانی ها بد رفتاري صورت گیرد، چه رسد به موارد شکنجه و استفاده جنسی.
فیضی با صراحت بیان کرد هر زمانی که نهادهای بین المللی، ايساف و حقوق بشر خواسته باشند میتوانند از زندانهای افغانستان دیدن کنند و یافته های شانرا با دولت افغانستان شریک سازند.
او با رد این  گزارش گفت که رئیس جمهوری اسلامی افغانستان علی رغم شواهد و حقایقی كه درین مورد وجود دارد، هیئتی را به شمول یک نماینده سازمان ملل متحد موظف نموده است تا از زندانها و توقیف خانه هاي كشور دیدن کند و در ظرف دوهفته گزارش خود  را به ریاست جمهوری ارایه نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا