جهان

امریکا به نایب رئیس مجلس سنای پاکستان ویزه نداد

اسلام آباد – ایرنا – باختر-24 دلو
مجلس سنای پاکستان روز شنبه با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد که امریکا از صدور ویزه برای مولانا عبدالغفور حیدری، نایب رئیس مجلس سنا و از اعضای اصلی حزب جمعیت علمای اسلام "شاخه فضل الرحمان" خودداری کرده است.
رضا ربانی، رئیس مجلس سنای پاکستان در این بیانیه گفته است که تعلل بیش از حد سفارت آمریکا در اسلام آباد در صدور ویزه برای نایب رئیس سنا، عملا باعث از بین رفتن فرصت حضور هیات پارلمانی پاکستان در کنفرانسی به میزبانی سازمان ملل در نیویارک شده است
در این بیانیه آمده است که مولانا عبدالغفور حیدری نایب رئیس سنای پاکستان قرار بود به همراه صلاح الدین ترمیز یکی از دیگر نمایندگان سنا برای شرکت در اجلاس اتحادیه بین المجالس (آی.پی.یو) که مقر اصلی آن در سازمان ملل در نیویارک قرار دارد، به امریکا سفر کند.
این اجلاس روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته انجام می شود اما با توجه به مسافت زیاد و ضرورت انجام مقدمات لازم برای سفر، دیگر فرصتی باقی نمانده است.
این بیانیه همچنین می افزاید: تا زمانی که امریکا رسماً در باره این تعلل توضیح ندهد، سنای پاکستان و هیچ یک از کمیسیون ها و اعضای آن پذیرای هیچ مقام، دیپلمات یا هیئت پارلمانی از امریکا نخواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا