امنیت

در بازی های بچه گانه درعید یکصد ویازده طفل مجروح شدند و حالا وزارت امورداخله درصدد جمعاوری سلاح های پلاستیکی است

کابل باختر 30 سرطان
سخنگوی وزارت امور داخله امروز در یک نشست خبری از تصمیم آن وزارت در امر ضبط سلاح های پلاستیکی خبر داد.
به گزارش آژانس باختر، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله با بیان این که تدابیر امنیتی در روز های عید نتایج مثبتی در قبال داشته، از تصمیم تازه وزارت امور داخله در امر ضبط سلاح های پلاستیکی و وسایل بازی کودکانه که قابلیت آسیب رسانی را دارا باشند، خبر داده تصریح کرد که به دنبال مجروحیت بیش از صد تن توسط سلاح های پلاستیکی در روز های عید، وزیر امور داخله به نیروهای پولیس دستور داده تا به صورت عاجل در ضبط سلاح های پلاستیکی اقدام نمایند.
باید گفت که درایام عید هنگام بازی های طفلانه از بازیچه های پلاستیکی به گونه وافر استفاده شد که از اثر حوداث ناشی از آن بیش یکصد طفل از ناحیه چشم مجروح شدند که مجروحیت هشت نفر شان جدی است.
وحالاسخنگوی وزارت امور داخله تاکید دارد که پولیس در جمع آوری سلاح های پلاستیکی جدی برخورد خواهد کرد او از مردم خواست تا در این راستا با پولیس همکار باشند.
صدیقی همچنان دراین نشست خبری بر تمرکز عملیات های ضد تروریستی در شمال کشور نیز تاکید نموده گفت که در هفتاد دو ساعت گذشته، نیروهای پولیس در ولایت های فاریاب، سرپل، تخار، کندز، لوگر و هلمند علمیات های ضد تروریستی را برنامه ریزی و اجرا کرده اند که هدف این عملیات ها سرکوب فعالیت های هراس افگنانه در برخی از مناطق ولایت های یاد شده بوده و نتایج ملموسی نیز در پی داشته است.
وی به گونه مشخص به یک عملیات نیروهای پولیس در ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند اشاره نموده گفت که در این عملیات یک مخفی گاه تروریستان مورد حمله قرار گرفته و ضربه ی کوبنده یی برآنان وارد گردیده است.
در همین حال، جنرال دولت وزیری معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی که دراین نشست خبری حضور داشت از راه اندازی هفت عملیات برنامه ریزی شده در شش ولایت کشور خبرداده گفت که در جریان این عملیات ها که هدف آن سرکوب فعالیت های هراس افگنانه بوده، 64 هراس افگن به شمول 18 عضو گروه تروریستی داعش کشته، 26 هراس افگن زخمی و 24 هراس افگن دیگر به اسارت نیروهای اردوی ملی در آمده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا