سیاست

داکتر عبدالله عبدالله: هیچ گزینه‌ای غیر از انتخابات برای مردم افغانستان قابل قبول نیست

کابل باختر 26 عقرب
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان به روز پنجشنبه ۲۵ عقرب ۱۳۹۶  در ضیافتی ویژه‌ای که به افتخار وی در مقر سفارت کشور در واشنگتن با شهروندان افغانستان مقیم امریکا تدویر یافته بود، حضور یافت.
دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر خبر داد، در بخش آغازین برنامه حمدالله محب سفیر افغانستان در امریکا٬ از داکتر عبدالله عبدالله به حیث یک شخصیت ملی‌که همواره در برابر حوادث و رویدادهای کلان کشوری با روحیه ملی و تدبیر برخورد نموده است نام‌برد. او تصریح کرد که نقش رییس اجراییه کشور در اتحاد و همدلی مردم افغانستان قابل قدر است.
سپس، رییس اجراییه کشور حادثهٔ انتحاری روز گذشته در کابل را تقبیح کرد و برای خانواده‌های قربانیان این حادثه و مردم افغانستان تسلیت عرض نمود.
داکتر عبدالله عبدالله در صحبت‌های خویش از افغان‌های مقیم امریکا به نیکی یاد نمود و از حضور آنان در این محفل و دفاع از داعیه برحق مردم افغانستان سپاسگزاري‌ کرد. رییس اجراییه در بخش دیگر از سخنرانی خود خاطرنشان ساخت که در چهار دههٔ پسسین مردم افغانستان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده‌اند٬‌ و امنیت یکی از عمده‌ترین چالش‌های مردم بوده است. رییس اجراییه علاوه کرد که به رغم جنگ و ناامنی‌ها٬ مردم نسبت به آینده‌ خود امیدواراند و با تمام توان برای حفظ دستاوردها و آوردن تغییرات مثبت در جامعه مبارزه می‌کنند.
رییس اجراییه کشور همچنان در صحبت‌های خویش افزود که در شانزده سال گذشته فرصت‌های کلان در کشور فراهم گردید و استفاده‌هایی نیز این فرصت‌ها صورت گرفت٬ که قضاوت‌ در این زمینه را به مردم افغانستان می‌گذاریم. رییس اجراییه همچنان علاوه نمود که پس از انتخابات جنجالی ۲۰۱۴ تشکیل حکومت وحدت ملی برای جلوگیری از بحران سیاسی تنها راه ممکن بود.
داکتر عبدالله عبدالله همچنان علاوه کرد که حکومت وحدت ملی در مرحله‌ای شکل‌گرفت که باید سه بحران را مدیریت و رهبری می‌کرد: بحران انتقال امینتی از نیروهای بین‌المللی به قوای مسلح افغانستان٬ بحران اقتصادی و بحث عبور از اقتصاد جنگ و مدیریت انتقال سیاسی قدرت از طریق انتخابات.
رییس اجراییه تاکید نمودکه امنیت عمده‌ترین مشکل کشور است و مسوولیت دفاع مستقل از افغانستان را نیروهای افغانستان به عهده‌ دارند.
در اخیر، دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی به اهمیت و ضرورت انتخابات شفاف و فراگیر تاکید کرد و گفت: مردم افغانستان طرفدار تعیین سرنوشت‌ سیاسی‌شان از طریق انتخابات‌اند و انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی‌ها در سال ۲۰۱۸ و انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۹ برگزار می‌ شود. ختم/ عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا