سیاست

رییس اجراییه کشور با نماینده‌گان مهاجران در عربستان دیدار کرد

کابل باختر 6 ثور
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشورامروز درکابل با نماینده‌گان مهاجرین افغانستان در عربستان سعودی دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، در این دیدار که در کاخ سپیدار صورت گرفت، رییس اجراییه کشور گفت که به بخشی از تعهداتش در قبال مهاجرین کشور رسیده‌گی کرده و برخی دیگر روی کار است.
نماینده‌گان مهاجرین افغان در عربستان سعودی از تلاش‌های قبلی رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در زمینه‌های جواز کار، صدور پاسپورت افغانستان به آنان و فراهم‌سازی آموزش و پرورش برای فرزندان‌‌شان ابراز قدردانی کرد.
به گفتۀ آنان، بر اساس توافقات رییس اجراییه کشور با مقام‌های سعودی و اقدامات ادارات ذیربط دولتی افغانستان کارها پیش رفته‌؛ اما هنوزهم برخی‌ از مسایل نهایی نشده است.
سپس، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور گفت که برای حل موارد مطرح شده در زمینه‌های مختلف اقدامات لازم را روی‌دست می‌گیرد.
رییس اجراییه کشور اظهار داشت که در یک جلسه دیگر با حضور ادارات ذیربط دولتی و وزارت امور خارجه مشکلات مهاجرین افغان را در کشور سعودی به بحث و بررسی می‌گیرد تا تصامیم عملی در این باره گرفته شود.
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه به تاریخ ۲۷/میزان/ ۱۳۹۵ به کشور عربستان سفر کرد. در این سفر درباره صدور پاسپورت افغانستان به مهاجرین، جواز کار و آموزش و پرورش فرزندان مهاجرین با مقام‌های آن کشور توافق صورت گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا