جامعه

مردم تاله وبرفک راه یکساعته را درشش ساعت می پیمایند

پلخمری / باختر/ 6/ ثور
با وصف عواید سرشار سالانه ولسوالی تاله و برفک دولت درقسمت مرفوع ساختن مشکلات محیطی ساکنان آن ولسوالی کوتاهی نموده است.
ولسوالی تاله و برفک که یکی از ولسوالی های چهارده گانه ولایت بغلان میباشد با درنظر داشت موجودیت معادن سرشار چون زغال سنگ ، طلا ، آهن ، مس وغیره سالانه بیش از هفت ملیون دالر عواید به دولت وارد مینماید.
اما با وجود عواید سرشار سالانه این ولسوالی درمیان سیزده ولسوالی دیگر مشکلات گوناگون ازجمله خرابی سرک شاهراه عمومی دره شکاری ، نبود سرک قریه ها و همچنان عدم دسترسی ساکنان آن ولسوالی به خدمات صحی بوده است که مردم آن ولسوالی راه می آزارد .
شمس الدین حقجو یکتن از ساکنان ولسوالی تاله و برفک در رابطه به مشکلات باشند گان آن ولسوالی به آژانس باختر گفت: ولسوالی تاله و برفک الی پل دوشی متصل به شاهراه  های عمومی سالنگ هفتادو یک کیلو متر فاصله داشته اما فعلاً ساکنان این ولسوالی این فاصله را نسبت خرابی سرک درکمتر از شش ساعت می پیمایند.
حالانکه اگر جاده قیرریزی باشد این فاصله درکمتر از یک ونیم ساعت پیموده خواهد شد.
محمود صیقل سخنگوی ولایت بغلان ضمن تائید از آغاز کارمقدماتی بازسازی سرک درۀ شکاری اطمینان داده و استملاک اراضی و جایدادهای شخصی دوکنار این جاده آغاز گردیده و با تکمیل یافتن مراحل مقدماتی آن کار قیر ریزی یکصدو هشتادو چهار کیلو متر سرک به مصرف مجموعی بیش از دوصد و هشتادو پنج ملیون دالر ازکمک های بانک جهانی آغاز خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا