امنیت

طالبان متهم به تخریب ده‌ها ساختمان اداری شدند

کابل/ ۲۴ سرطان/ باختر
یک مقام دولتی که عضو هیئت گفت وگو کنندۀ صلح نیز است، طالبان را متهم کرده است که با پیشروی های اخیر شان ده ها ساختمان اداری را تخریب کرده اند و تا پنجصد ملیون دالر به سرمایۀ ملی آسیب رسانده اند.
نادر نادری؛ رییس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که گروه طالبان در حملات چند هفته اخیر پس از تصرف ۱۱۶ ولسوالی ۲۶۰ ساختمان و تعمیر اداری و خدمات عامه به ارزش ۵۰۰ میلیون دالر را تخریب کرده‌اند.
به گفتۀ نادری «میزان چور و چپاول تجهیزات عامه نیز در ۸۲ ولسوالی ۱۰۰ درصد، در ۱۸ ولسوالی ۷۰ تا ۹۰ درصد، در ۱۴ ولسوالی ۶۰ درصد و در ۳۵ ولسوالی تا ۵۰ درصد بوده‌است»
نادری افزود: با تخریب این تاسیسات و تعمیرات اداری، حدود ۱۳ میلیون شهروند کشور از خدمات دولتی محروم شده‌اند.
رییس کمیسیون اصلاحات اداری همچنین گفت که در این مدت، حدود ۵۰ هزار کارمند خدمات ملکی به خصوص کارمندان زن در مناطق تازه تصرف‌شده از سوی طالبان متضرر شده‌اند.
او اضافه کرد که در برخی از موارد حتی به کارمندان صحی زن، اجازه خارج‌شدن از خانه داده نشده‌است: «برای خانم‌ها واضح گفته شده‌است که از خانه بیرون شده نمی‌توانند»
رییس کمیسیون اصلاحات اداری از این رویۀ طالبان انتقاد کرد و گفت که نظر به قوانین بین‌المللی، نهادهای خدمات ملکی از هرگونه تعرض مصوون است.
او افزود که عاملان تخریب تاسیسات عامه براساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه مستوجب پی‌گرد قانونی استند و باید به عدالت کشانیده شوند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا