جهان

روسیه صادرات گاز خود به اوکراین را قطع کرد

مسکو – اسوشیتدپرس – 26 جوزا – باختر
حکومت روسیه امروز گفت که آن کشور صادرات گاز طبیعی به اوکراین را قطع  کرد.
توقف گاز به اوکراین به سبب عدم پرداخت قروض روسیه در اوکراین  و عدم موافقه در قیمت گاز اعلام شده است.
به گزارش آژانس خبری باختر به نقل از خبرگزاری اسوشیتیدپرس ،این تصمیم دفعتاً صادرات گاز به اروپا را متاثر نمی سازد ولی اگر این موضوع حل نشود در دراز مدت میتواند صادرات گاز به منطقه را ، مختل نماید.
سرگی کوپریانوف، سخنگوی شرکت گازپروم روسیه گفت اززمانی که اوکراین برای خرید گاز الی امروزپول نه پردازد مسکو بیشتر از این هیچ زمینه قانونی به تامین گاز  اوکراین ندارد.
به گفته سخنگوی مذکورپایپ لاین گاز به اوکراین همچنان به معنای حامل گاز به اروپا است که عرضه آن به اروپا طبق برنامه ادامه خواهد یافت.اوکراین متعهد شده که  گاز به مشتریان اروپائی  خواهد رسید.
این شرکت به کمیسیون اروپا اطلاع داده در صورتی که اوکراین لوله گاز آنکشور را رد کند ممکن است اختلال در حمل و نقل گاز به وجود بیاید.
"تیم اش" از بانک ستندرد گفت که به نظر میرسد روسیه تنها گاز به اوکراین را قطع میکند ولی اوکراین میتواند از این گاز که از طریق آنکشور عبور میکند مستفید شود که در نتیجه  کمبود گاز در پایپ لاین ها به اروپا را در پی خواهد داشت و اگر زود به موافقتی  دست نیابند این تقاضا در فصل زمستان بیشتر خواهد شد.
اوکراین از گاز روسیه برای گرم کردن خانه ها و سوخت صنایع خود استفاده میکند.
اختلاف جدی گاز بخشی از یک اختلاف گسترده تر بر سر این است که آیا اوکراین خود را هم ردیف با روسیه خواهد ساخت و یا با اتحادیه اروپا .
بحران میان اوکراین و روسیه از هنگامی که روسیه در ماه حوت گذشته شبه جزیره کریمیا را به خاک خود ملحق کرد بیشتر شد.
اوکراین روسیه را متهم به حمایت از جدایی طلبان در شرق آنکشور میکند ولی روسیه این اتهام را رد کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا