امنیت

پایگاه نیروهای خارجی درهلمند به نظامیان افغان سپرده میشود

لشکرگاه باختر 23 میزان
مقام های هلمند میگویند بزرگترین پایگاۀ نیروهای خارجی در شورآب هلمند به نظامیان  افغان سپرده میشود.
تورن جنرال محمد نعیم سرپرست ولایت هلمند در نشست که با مقام های ایساف داشت گفت:" پس از انتقال  نیروهای خارجی از جمله 188 پایگاۀ نظامی نیروهای  خارجی تنها یک کندک آنان در این ولایت باقی خواهد ماند."
وی گفت ،با آنکه  امور امنیتی  این ولایت به نیروهای افغان سپرده شد ه اما  در 6 ماه جاری  میلادی  پایگاۀ  نظامی شورآب کاملاً به اردوی ملی سپرده میشود.
نامبرده اضافه کرد که پایگاۀ مشترک  شورآب که در ولسوالی  واشیر موقعیت دارد، اردوی ملی  به هدف نگهداری  آن تدابیر  خاص گرفته است.
به گفته والی ، ایساف درهلمند  تنها  188 پایگاۀ نظامی داشت که پس از این نیروهای خارجی  در آن جا یک کندک  خواهند داشت اما این پایگاه  درکمپ نظامی  در ولسوالی  گرمسیر یکجا با نیروهای افغان میباشند.
برید جنرال  داینیل ییو قوماندان ایساف  در زون هلمند  گفت که نیروهای  افغان میتوانند عملیات نظامی  را رهبری وانجام  بدهند  ، به همین منظور  آن ها از پایگاه  نظام  شور آب میروند.
به گفته  وی برخی عساکر  آن ها به هلمند  باقی می مانند ، اما اینکه  کدام پایگاۀ  نظامی  برای شان داده میشود، به اساس فیصله رئیس جمهور افغانستان واضح میشود.
وی اضافه کرد تیم نظامی مشورتی  آن ها در کابل وهلمند  با نیروهای افغان در مورد پلان ها مشوره میکنند.
پایگاۀ  نظامی  شورآب در سال 2005 ایجاد شد که علاوه برعساکر  امریکایی  وبریتانیایی در آن ، سربازان دنمارکی  ، بحرین، گرجستان واستونیایی انجام ماموریت میکردند  .
پایگاۀ  نظامی  شور آب دو میدان  هوایی دارد که به گفته  مقام های ولایت هلمند  پس از انتقال ، تنها یک خط رنوی این پایگاه  به پرواز های ملکی  اختصاص داده میشود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا