جهان

استفاده کارگران خارجی در ایران کاهش یافته است

تهران – وی او ای نیوز- باختر- 31 سرطان
اسحاق جهانگیر، معاون اول رئیس جمهور ایران، ادارات دولتی، قرار دادیان آنها و شرکت‌های عمومی دولتی و خصوصی را از بکارگیری کارگران خارجی، به استثنای  موارد خاص، منع کرد.
به گزارش آژانس باختر به نقل از سایت خبری وی او ای نیوز، در ابلاغیه ایکه به امضای وی رسیده‌است، هدف از این ممنوعیت، صیانت از نیروی کار داخلی، افزایش اشتغال و کمک به سازماندهی اتباع بیگانه عنوان شده است.
بر اساس این ابلاغیه ، ادارات  دولتی تنها می‌توانند در موارد خاص و ضروری، از کارگران خارجی که دارای کارت کار موقت هستند ، استفاده کنند.
طبق آمار رسمی، حدود دو میلیون کارگر خارجی در ایران مشغول به کار هستند.
بر این اساس، با در نظر گرفتن کارگرانی که بدون مجوز کار و اقامت، در ایران به کار مشغول شده‌اند، تعداد کارگران خارجی شاغل در ایران بیشتر از دو میلیون نفر برآورد می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور ایران در ابلاغیه  خود، وزارت کار را موظف کرده است که تخلفات کارفرمایانی که این ابلاغیه  را اجرا نکنند، به مراجع رسمی گزارش کند.
موضوع اشتغال کارگران خارجی در ایران، بارها مورد توجه قرار گرفته است و حتی برخی از مسوولان آن را به عنوان راهکاری برای رفع کامل بیکاری عنوان کردند. اتباع خارجی که به صورت مجاز یا بدون مجوز در ایران مشغول به کار هستند، بیشتر به عنوان کارگر ساده در مشاغل ساختمانی یا تولیدی‌های کوچک فعالیت می‌کنند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا