گزارش ها

سیگار: قتل های هدفمند و حملات انتحاری در افغانستان افزایش یافته است

کابل  باختر   ۶ سنبله
سیگار یا اداره بازرس امریکا برای باز سازی افغانستان میگوید  که در سالجاری قتل های هدفمند و حملات انتحاری در افغانستان افزایش چشمگیر داشته است
به گزارش اژانس باختر :  سیگار در گزارش تازه خود که امروز شش سنبله به نشر رسید گفته است با وجود کاهش حوادث امنیتی در افغانستان، اداره بازرسی عمومی آمریکا برای بازسازی افغانستان اعلام میدارد شواهد امنیتی نشان می‌دهد که حمله‌های انتحاری و قتل‌های هدفمند در افغانستان افزایش یافته است.
سیگار به استناد گزارش سازمان ملل وضعیت امنیتی در افغانستان را همچنان ناپایدار میداند
سیگار افزوده که براساس این گزارش ترورهای هدفمند و حملات انتحاری در افغانستان افزایش چشمگیر یافته است. ترور یا قتل‌های هدفمند ۳۵ درصد بیشتر شده و حملات انتحاری نیز ۷۸ درصد افزایش یافته‌است
در این گزارش آمده که در مجموع، حوادث امنیتی در سراسر افغانستان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
سیگار افزود که سازمان ملل از ۱۵ فوریه ۲۰۱۸ تا ۱۵ می ۲۰۱۸ میلادی ۵ هزار و ۶۷۵ مورد حوادث امنیتی را در سراسر افغانستان ثبت کرده که نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۷ هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.
در عین حال، براساس این گزارش روزانه به طور متوسط بیشتر از ۶۳ حادثه امنیتی در افغانستان رخ‌داده که سال گذشته این مقدار بیش از ۶۹ مورد بوده و حوادث امنیتی حدود ۳.۳ مورد در روز نسبت به سال قبل کاهش یافته است، در عین حال، بر موارد حملات انتحاری و ترور افراد افزوده شده است.
سیگار افزوده که براساس این گزارش حمله‌های مسلحانه ۶۴ درصد از حوادث امنیتی افغانستان را تشکیل می‌دهد که این رقم از سال قبل تغییر نکرده ولی حوادث ناشی از کاربرد مواد انفجاری کاهش یافته، این حوادث ۱۵ درصد از کل حوادث امنیتی افغانستان را تشکیل می‌دهد.
این گزارش زمانی همگانی میشود که روز گذشته دو خلبان نیروی هوایی در امن ترین منطقه شهر کابل ترور شدند.
چندی قبل  یک آگاه سیاسی  ونامزد انتخابات پارلمانی در منزلش در ناحیه دوم شهر کابل کشته شد  و دو روز قبل یک فعال سیاسی و نامزد انتخابات پارلمانی در شکردره کابل به قتل رسید.
ترور های هدفمند و حملات انتحاری ساحه  زندگی را برای مردم افغانستان تنگ ساخته است .   ختم  عبدالخالق

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا