سیاستاخباراقتصاد

وزیر اقتصاد مالیزیا: در بخش واردات و صادرات آماده همکاری با افغانستان استیم

کابل / 23 حوت / باختر
نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت دیشب با مصطفی بن محمد وزیر اقتصاد و شماری از مسوولان اداره‌های مالیزیا به گونۀ تصویری گفتوگو کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ در این گفتوگو دو طرف روی مسایل اقتصادی، تجارتی و فُرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان بحث و تبادل ‌نظر کردند.
سرپرست وزارت صنعت و تجارت در صحبت‌های خود، مالیزیا را دوست افغانستان خواند و گفت: مالیزیا در 40 سال گذشته، نظر صلح‌جویانه نسبت به افغانستان داشته است و مردم ما هرگز آن‌را فراموش نخواهند کرد.
عزیزی همچنان در رابطه به فُرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان و زمینه‌های همکاری میان دو کشور، خاطر نشان کرد که مالیزیا در زمینه‌های معادن، زیربنا به‌خصوص شاهراه‌ها، خط‌ آهن، برق و تولید روغن تجربۀ خوبی دارد؛ ازینرو دو کشور می‌توانند در این عرصه‌ها همکاری‌های موثر داشته باشند.
در همین‌حال، طرف مالیزیایی نیز از همکاری‌ها در عرصۀ بانک‌داری با افغانستان یاد آور شد و گفت که مالیزیا با تجربه‌های موفق در عرصه‌ی لوژستیک از قبیل واردات و صادرات، آماده است با افغانستان همکاری کند.
در پایان این بحث دو طرف توافق کردند که تیم‌های تخصصی در کابل و کوالالامپور ایجاد شود تا در مورد مسایل تخنیکی سرمایه‌گذاری در افغانستان با دقت بیشتر کار کنند.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا