سیاست

بخش خصوصی ترکیه برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف در افغانستان، ابراز آمادگی کرد

کابل باختر 26 حمل
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان امروز در قصر گل‌خانه ارگ ریاست‌جمهوری، فتح متین معین وزارت اقتصاد ترکیه که در رأس یک هیئت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آن کشور به کابل آمده ، به حضور پذیرفت.

به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در ابتدا معین وزارت اقتصاد ترکیه با ابراز خرسندی از سفرش به کابل، گفت که با برخی اعضای کابینه دولت افغانستان و بخش خصوصی دیدارهای خواهیم‌داشت تا راه‌های بهتر سرمایه‌گذاری را مشترکاً جستجوی نماییم.
در این دیدار روی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترکی بحث شد. رئیس‌جمهور، با تأکید برگسترش بیشتر روابط به خصوص در عرصۀ تجارت و سرمایه‌گذاری، گفت که ترکیه تجارب موفق در این زمینه‌ها دارد و می‎تواند در توسعه بیشتر روابط دو کشور مفید واقع شود.
وی افزود که فرصت‌های فراوان سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش‌های انرژی، تولید وسایل برقی برای بخش انرژی، مخابرات، فایبر نوری، پروسس و بسته‌بندی تولیدات زراعتی و ایجاد سردخانه‌ها، تولید سمنت، نساجی و بخش صحت در افغانستان موجود می‌باشد.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد که حکومت افغانستان سهولت‌های لازم را بخاطر تشویق سرمایه‌گذاران براساس پالیسی‌های موجود دراین بخش فراهم می‌سازد و آماده است تا زمینه را برای استفاده از زون اقتصادی آماده کند.
وی علاوه کرد ما علاقمند سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش عامه و خصوصی هستیم و شرکت‌های ترک و افغان دراین عرصه می‌توانند مشترکاً فعالیت‌های موثر داشته باشند. وی تجارب ترکیه در عرصه بخش زیربنا و ترانسپورت و نیز سرمایه گذاری دراین بخش را مهم و موثر خواند.
در مقابل، معین وزارت اقتصاد ترکیه گفت : روی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری که مطرح‌شد غور می‌کنیم و بخش خصوصی ترکیه آماده‌است تا در عرصه‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کند. نالان
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا