فرهنگ

حسینه صافی به حفاظت بیشتر آبده های تاریخی و سرمایه های فرهنگی کشور، تاکید کرد

کابل باختر5 سرطان
شماری از موسفیدان ، بزرگان ونماینده گان مردم ولایت کنرامروزدردیداربا حسینه صافی سرپرست و نامزد وزیراطلاعات وفرهنگ، خواهان توجۀ هرچه بیشتر به حفاظت آبده های تاریخی و میراث های فرهنگی کشور، شدند.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر: دراین دیداردرحالیکه پوهنیارسیده مژگان مصطفوی معین امورمالی، اداری وگرحندوی وزارت اطلاعات و فرهنگ و وژمه صافی نماینده مردم کنردرولسی جرگه نیز حضورداشتند، حاجی محمدانورسلطانی، حاجی ستارخان، داکترسلطان محمد عظیمی ، مدیرشریف خان و نعمت الله کریاب به نماینده گی از بزرگان و متنفذین ولایت کنر،به رهبری متنفذقومی الحاج اجمل صافی  صحبت کرده  پست جدید حسینه صافی سرپرست و نامزد وزیر اطلاعات وفرهنگ را به وی تبرک گفتند و درامور کاری به وی آروزی موفقیت های بی پایان کردند.
آنان افزودند جای افتخار است که برای نخستین باریک زن از مشرقی و همچنان برای بار اول یک زن به حیث سرپرست ونامزد وزیر وزارت اطلاعات وفرهنگ  تعیین میشود وهمچنان از رهبری حکومت وحدت ملی وبه ویژه از رئیس جمهورامتنان نمودند که وی را به صفت سرپرست ونامزد وزیر اطلاعات وفرهنگ معرفی نمود.  آنان خواهان توجه بیشتر سرپرست و نامزد وزیراطلاعات به حفاظت آبده های تاریخی ، آثارباستانی و سرمایه های فرهنگی کشورشدند و خاطرنشان ساختند که درنشرات رسانه های تصویریځڅ باید به ارزش های اسلامی و فرهنگی افغانی  توجه بیشترصورت بگیرد ونشرات تصویری مناسب به حال و احوال مردم کشورعیارشود.
همینگونه وژمه صافی نماینده مردم کنردرولسی جرگه نیز صحبت کرد درکنارآن که پست جدید حسینه صافی را به وی تبریک گفت ، خاطرنشان ساخت که وزارت اطلاعات وفرهنگ خانه فرهنگ همه مردم کشور میباشد و باید همه مردم دراین خانه خود را ببینند.
حسینه صافی سرپرست و نامزود وزیراطلاعات وفرهنگ ازبزرگان ، موسفیدان و متنذفین ولایت کنربه قدرانی یاد کرده گفت که نقش زنان درفرهنگ بسیار ضروری است وهمچنان دررشد فرهنگ نقش به سزایی دارند.
به گفته حسینه صافی دختران باید به تعلیم و تربیه تشویق شوند وباید جلو رواج های ناپسند " ازدواج های قبل از وقت طویانه ودادن دختران دربد گرفته شود. افغانستان یکی از کشور های است که درمناطق مختلف آن فرهنگ های مختلف وجود دارد و روابطه فرهنگی ، روابط پاک و صادقانه میباشد که ازهرلحاظ زیرتاثیرشرایط نمی رود.
وی در رابطه به بخش های فعالیت این وزارت که شامل  فرهنگ و هنر، نشرات ، گرحندوی و امورجوانان میباشد ، روشنی انداخته واز توجه اش به  بخش ها مذکور به خصوص حفاظت بیشتر آبده های تاریخی و سرمایه های فرهنگی کشور، اطمینان داد. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا