سیاست

احمد ضیا مسعود با سفر کشور ترکیه مقیم کابل دیدارکرد

کابل باختر13 دلو
احمد ضیا مسعود نمایندهٔ فوق‌العادهٔ رییس جمهور، با علی آکین سفیر کشور ترکیه مقیم کابل دیدار نمود.
دفتر مطبوعاتی نمایندهٔ فوق‌العادهٔ رییس جمهور به آژانس باختر خبر داد،  دراین دیدار نمایندهٔ فوق‌العادهٔ رییس جمهور با ابراز خورسندی از همکاری های دولت ترکیه در افغانستان مخصوصا در بخش های آموزش و پرورش بیان داشت که کشور دوست ترکیه رابطه دیرینه با مردم افغانستان دارد و ترکیه از زمان های گذشته تا حالا در بخش های مختلف همکار مردم افغانستان بوده است و امید واری این است که دولت ترکیه مدل های آموزش و پرورش و اصلاحی آن کشور را با کارکنان اداره افغانستان شریک بسازد تا شاهد مدرنیزه سازی اداره افغانستان باشیم.
علی آکین، سفیر ترکیه مقیم کابل ارادتمندی مردم ترکیه را نسبت به مردم افغانستان بیان داشته که مردم ترکیه و افغانستان وجه مشترک بسیار زیاد دارند. وی از شخصیت‌های چون مولانا جلال الدین محمد  بلخی و ابوحنیفه یاد آورد شده گفت که  این رابطه دیرینه همگرایی مردم ما را پایدار باقی نگه می‌دارد.
سفیر ترکیه گفت که افغانستان یکی از کشور هایی است که منابع بسیار زیاد دارد و با مدیریت درست میتوان افغانستان را بسوی توسعه و پیشرفت سوق داد و به خاطر توسعه و انکشاف افغانستان نیاز است تا بخش خصوصی  تقویت شود.
سفیر ترکیه وعده همکاری تخنیکی را در بخش های اداره افغانستان سپرده گفت که دولت ترکیه و مردم آن آماده همکاری همه جانبه با دولت و مردم افغانستان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا