فرهنگ

پنج اثر ادبی نویسنده های افغان در ایران برنده جایزه شد

کابل باختر 7 جدی
شماری از نویسندگان افغان برنده جوایز نهمین جشنواره کتاب بنیاد جلال آل احمد در تهران شدند .
سیدحسین فخری نویسنده ویک تن از شرکت کنندگان این جشنواره که برنده این جایزه  شده است در صحبت با خبرنگار آژانس باختر که برای نخستین بار آثار نویسندگان افغان نامزد نهمین جشنواره کتاب که از سوی بنیاد جلال آل احمد درتهران مرکز ایران دایر شده بود، شدند و این جشنواره روز شنبه چهارم جدی در تالار تهران برگزار شده بود.
دراین جشنواره یازده اثر نویسندگان  افغان نامزد شده بود که  دربخش داستان  کوتاه ، کتاب سیدحسین فخری بنام  " برای خراسان باغ بابر " وکتاب سید علی موسوی ، دربخش رمان : چهارگرد قلعه گشتم " اثری از استاد محمد اعظم رهنورد زریاب و رمان " گرگ های درنده " از احمد ضیاء سیامک هروی ودربخش داستان " کوچه ما " اثر نویسنده فقید کشور داکتر اکرم عثمانی مفتخر به جایزه " ده سکه بهار آزادی " شدند .
به گفته حسین فخری، ده سکه بهار آزادی از جوایز  مشهور ادبی در ایران است که از سوی وزیر ارشاد ایران به نویسندگان افغان وایرانی  تفویض شد.
همچنان  دراین  جشنواره از کارکرد های نویسنده فقید کشور داکتر اکرم عثمان درعرصه های ادبی یاد بود به عمل آمد.
گفتنی است، در این جشنواره شمار زیادی از نویسندگان، هنرمندان و دانشمندان  ایران و افغان اشتراک ورزیده بودند و قرار است سال بعد آثار نویسندگان  تاجکستان  نیز نامزد  این جشنواره شود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا