جامعه

امتحان ورودی به وزارت امور خارجه برگزارشد

کابل باختر 25 حمل
وزارت امور خارجه دیروز امتحان ورودی این وزارت را با اشتراک ۱۳۷۰ نفر متقاضیان شمولیت در وزارت امور خارجه تحت نظر هیئت با صلاحیت متشکل از مقامات آن وزارت مجلسین شورای ملی، اداره امور ریاست جمهوری، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، پوهنتون کابل، جامعۀ مدنی و شبکه زنان افغانستان، در صحن آن وزارت برگزار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی وزارت امور خارجه به آژانس باختر، بانک سوالات این امتحان از پوهنځی های حقوق و علوم سیاسی، اقتصاد، ژورنالیزم و ادبیات پوهنتون کابل و شعب حوزه یی و موضوعی دریافت گردیده بود و کمیته تهیه سوالات که از صبح امروز در قرنطین به سر می برد، تا یک ساعت قبل از برگزاری امتحان، سوالات نهایی را مشخص و پارچه های امتحان را در آخرین دقایق قبل از برگزاری شدن آن، چاپ نمود.
قابل یادآوریست که ۲۰ فیصد از مشمولان امتحان یاد شده که بیشترین نمرات را دریافت نمایند، به مراحل بعدی امتحان تقریری و مصاحبه حضوری راه خواهند یافت و از آن میان، حدود ۴۰ تن که بیشترین نمرات را به دست آورند، شامل انستیتیوت دیپلوماسی وزارت امور خارجه می شوند و در جریان سال جاری به عنوان مأمورین جدیدالشمول، جذب تشکیل این وزارت خواهند شد.
گفتنیست که با درنظرداشت ظرفیت محدود برای جذب مأموران جدیدالشمول در وزارت امور خارجه، این امتحان در هر دو سال یک بار برگزار می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا