گزارش ها

اتمر : داعشی ها در افغانستان اجیران پاکستانی اند

کابل باختر ۴ قوس
مشاور امنیت ملی افغانستان میگوید که اکثری افراد مسلح که در افغانستان به نام داعش در جنگ اند اجیران پاکستانی اند.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان که برای شرکت در یک کنفرانس بین المللی به روسیه رفته میگوید: اکثری افراد مسلح که به نام داعش در افغانستان در جنگ اند اجیران پاکستانی اند .
این گفته ها در حالی بیان میشود که شماری از مقامات امنیتی قبلا  گفته اند که در افغانستان داعش وجود ندارد بل این پاکستانی ها اند که بخشی از طالبان را تبدیل  به داعش نموده و آنان را اداره میکنند .
مشاور امنیت شورای ملی میگوید که در اصل گروه داعش در افغانستان شاخه "جنبش اسلامی ازبکستان" بوده که متعهد به گروه تروریستی دولت اسلامی اند .
او شمار تروریستان گروه داعش در افغانستان را حدود ۳ الی ۴ هزار نفر میداندوتاکید دارد که  اکثریت اینها اجیران و مجرمین پاکستان اند اما در اصل گروه داعش در افغانستان شاخه جنبش اسلامی ازبکستان است.
مشاور امنیت ملی کشور تعداد عمومی تروریستان خارجی در افغانستان حدود ۱۰ هزار نفر تخمین زد  او یاد آورشد که این تهدیدی نیست که ما با تلاش های مشترک نتوانیم آنرا از بین ببریم در حالیکه تروریست ها از نبود همکاری میان بازیگران مهم در منطقه، استفاده می کنند. به این ترتیب اتمر همکاری منطقه یی را عامل پیروزی بر هراس افگنان معرفی کرد.
مشاور امنیت ملی که برای اشتراک در یک کنفرانس سران امنیتی کشورهای آسیای میانه و روسیه به مسکو رفته‌است همچنان می‌گوید، حکومت افغانستان در مذاکرات صلح با طالبان هیچ شرطی را قبول ندارد مشاور امنیت ملی گفته‌است که تقاضای طالبان برای خروج قوای خارجی از افغانستان باید از طریق مذاکره و صلح آمیز برآورده شود.
او تأکید نمود که حکومت افغانستان تقاضا دارد که طالبان هر نوع ارتباط خود را با گروه‌های تروریستی قطع نمایند او همچنان به مقامات روسی گفته است  اگر کدام تماس با طالبان دارند از آن استفاده کرده و طالبان را به میز مذاکره تشویق کنند و به طالبان نباید اجازه داده شود که از چنین تماس‌ها برای تقویه جنگی خود استفاده نمایند.
اتمر گفت که رئیس شورای امنیت ملی روسیه از این پیشنهادات وی کاملاً حمایت کرده است.  ختم  عبدالخالق  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا