اخبارسیاستTOPجامعه

سرپرست وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث : کمک‌های بشردوستانه به منظور جلوگیری از تلفات بیشتر انسانی و مواشی روی دست گرفته شود

کابل15 حوت باختر
سرپرست وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در نشست اضطراری برای رسیدگی به متضرران ناشی از برفباری، باران و سرما شدید در سطح کشور گفت کمک‌های بشردوستانه به منظور جلوگیری از تلفات بیشتر انسانی و مواشی روی دست گرفته شود.
دفتر مطبوعاتی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث امروز با نشر این خبر گفته است که نشست اضطراری برای رسیدگی به متضرران ناشی از برفباری، باران و سرما شدید در سطح کشور امروز تحت ریاست الحاج ملا محمد عباس آخند، سرپرست وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث ، رئیس مرکز عملیات حالات اضطرار این وزارت، مسوولین دفاتر سازمان ملل متحد در افغانستان و نمایندگان موسسات همکار در بخش مدیریت حوادث تدویر یافت.
در این نشست سرپرست وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث روی چالش‌های تغییرات اقلیمی، رانش زمین، زلزله و سایر حوادث صحبت نموده، گفت: از اثر بارندگی‌، برفباری و سردی هوا تلفات انسانی وخسارات مالی به بار آورده و تعداد زیاد مواشی تلف گردیده است، از این رو نیاز است تا کمک‌های بشردوستانه به منظور جلوگیری از تلفات بیشتر انسانی و مواشی روی دست گرفته شود.
نماینده دفتر UN-OCHA ضمن ابراز غم‌شریکی روی فعالیت‌ها و کمک رسانی شان برای متضررین ناشی از حوادث صحبت نموده و تعهد شان را در زمینه همکاری با متضررین حوادث اخیر سپردند.
در همین حال الحاج عبدالرحمن زاهد، رئیس عمومی مالی و اداری این وزارت گفت: تغییرات اقلیمی در سطح جهان بوجود آمد که افغانستان بیشتر متاثر از این تغییرات اقلیمی است. وی همچنان افزود که سایر کشورها امکانات بیشتر دارد و افغانستان نیاز جدی به کمک های بشردوستانه داشته و از دفاتر سازمان ملل متحد و موسسات داخلی و خارجی خواهان کمک رسانی برای متضررین شد.
سپس نماینده سازمان غذایی جهان(WFP) گفت که به اساس پلان زمستانی ما در حدود 1.2 میلیون انسان را تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه قرار داده ایم و این روند جریان دارد و متعهد است تا برای 8 میلیون انسان در افغانستان کمک های بشری توزیع نماید. در همین حال نماینده‌گان دفاتر IOM, DRC, IRC, NRC، اکتید، حمایه اطفال و یونسیف روی فعالیت‌های شان صحبت نموده، تعهد بر ادامه کمک‌های شان را نمودند.
در اخیر روی شریک سازی اطلاعات دقیق و توزیع به موقع کمک‌ها برای متضرران ناشی از بارندگی های اخیر و سردی هوا و هماهنگی میان وزارت حوادث و موسسات ملی بین المللی تاکید صورت گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا