سیاست

رئیس جمهور غنی با وزیر انکشاف بین‌المللی بریتانیا دیدار کرد

کابل باختر 15 سنبله
محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، شب گذشته با روری ستیوارت وزیر انکشاف بین‌المللی بریتانیا و هیئت همراهش در ارگ دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، رئیس جمهور به وزیر انکشاف بین‌المللی بریتانیا و هیئت همراهش خوش آمدید گفت. سپس ستیوارت تمنیات نیک رهبری کشورش را به رئیس جمهور تقدیم نمود، و در خصوص برنامه‌های انکشافی بریتانیا برای افغانستان به رئیس جمهور کشور معلومات ارائه کرد.
دراین دیدار هردو جانب پیرامون همکاری‌های منطقوی و موضوعات انکشافی، نشست بروکسل، انتخابات آیندۀ ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها و نیز مشکلات مهاجرین افغان بحث و تبادل نظر کردند.
ستیوارت بر تداوم همکاری‌های کشورش در زمینه های مختلف به ویژه برنامه های انکشافی  با افغانستان به رئیس جمهور کشور اطمینان داد.
وزیر انکشاف بین‌المللی بریتانیا با اشاره به‌برنامه‌های انکشافی رئیس جمهور غنی گفت، حکومت افغانستان در زمینه‌های اصلاحات، حقوق زنان، برنامه‌های انکشافی و توسعه یی دستآوردهای قابل ملاحظۀ دارد.
روری ستیوارت گفت، دولت بریتانیا آماده‌است که در نشست بروکسل از افغانستان حمایت کند، و کشورهای دیگر را نیز در این نشست برای حمایت از افغانستان تشویق خواهد کرد.
محمد اشرف غنی از کمک وهمکاری‌های بریتانیا در بخش‌های مختلف با افغانستان، همچنان از اعلام حمایت آن کشور از افغانستان در نشست قریب الوقوع بروکسل، قدردانی نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا