جهان

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌ وگو با سی‌ ان‌ ان: روحانی به شرط لغو تحریم‌ها با ترامپ دیدار می‌کند

واشنگتن – بی بی سی – 1 میزان – باختر
وزیر امورخارجه ایران گفته است که در ازای لغو تحریم‌ها، ایران اجازه "بررسی دایمی از تاسیسات اتمی" را خواهد داد.
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک به سر می‌برد در گفت‌ وگو با کریستین امانپور خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ‌ان‌ ان، گفته است که حسن روحانی، رییس جمهور ایران حاضر است با همتای امریکایی خود دیدار کند "به شرط آنکه ترامپ آنچه که لازم است را انجام دهد" و ایران حاضر است در ازای لغو تحریم‌ها اجازه "بررسی دایمی از تاسیسات اتمی" بدهد. همزمان حسن روحانی، پیش از سفر به نیویارک اقدام به تشریح طرح "صلح هرمز" کرد و آن را در جهت "صلح بلند مدت" برای منطقه خواند.
سخنان  ظریف را کریستین امانپور در تویتر خود منتشر کرده است و از قول وزیر امور خارجه ایران نوشته است که "شاخه زیتون(نماد صلح) همیشه از سوی ایران روی میزاست و ما مجددا بر آن تاکید می‌کنیم".
صحبت‌های  ظریف در حالی صورت می‌گیرد که سه شنبه هفته گذشته، آیت‌الله علی خامنه‌ یی، رهبر ایران با رد هرگونه مذاکره‌  با امریکا، خواستار مقاومت در برابر سیاست "فشار حداکثری" امریکا شد.
دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا در تازه‌ ترین اظهار نظر احتمال دیدار با مقامات ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل را رد نکرد و گفت: "هیچ چیزی کنار گذاشته نشده است، اما من قصدی برای دیدار بامقامات ایران ندارم".بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا