اخبارTOPجهان

تظاهرات مردم یمن در واکنش به حمله های امریکا و انگلیس

 

کابل ۲۴  جوزا  باختر

 صدها هزار تن از شهروندان یمنی هم در صعده و صنعا، دو شهر بزرگ این کشوردر واکنش به حملات امریکا و انگلیس بر یمن  تظاهرات کردند.

آنان با شعار «پیروزی موعود و جهاد مقدس» در حمایت از ملت فلسطین و مخالفت با حملات اخیر امریکا و انگلیس دست به اعتراض زدند.

به گزارش الجزیره؛ شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم‌های یمن، فلسطین و تصاویر قربانیان نیروی دریایی یمن و تصاویر عبدالملک الحوثی، فرمانده کل نیروهای مسلح یمن را در دست داشتند.

آن‌ها با شعارهای «ما پیروزی حتمی را محقق کردیم، نصیحت ما به جهان این است که طرف ظالم را نگیرند»، «امریکا شیطان بزرگ است»، «روح و جان‌ خود را فدای الاقصی می‌کنیم» اعتراض کردند.

مردم صعده و صنعا در این تظاهرات آمادگی خود را برای مقابله با حملات امریکا و انگلیس و پیوستن به مراکز آموزش نظامی برای اجرای دستورات عبدالملک الحوثی و دفاع از غزه و آزادی مسجد الاقصی اعلام کردند.

تظاهرکنندگان تاکید کردند تجمع بزرگ در ولایت صعده مهم‌ترین پاسخ به تجاوز امریکا و انگلیس است.

این در حالی است که امریکا و انگلیس از روز جمعه حملات شان را بر یمن به هدف منصرف کردن حوثی ها و انصار الله آنکشور از حمله بر کشتی های اسرائیل آٰغاز کرده اند که واکنش های جهانی منجمله واکنش امارت اسلامی افغانستان را در پی داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا