گزارش ها

شکایت کمیسیون انتخابات از مداخله در کار ان کمیسیون

کابل دوم سرطان /  باختر
بدنبال نگرانی های برخاسته از مداخله شماری ازمقام های محلی در ولایات  چون والیان و  قوماندانان محلی درکار کمیسیون مستقل انتخابات ، وزارت امور داخله هیاتی را برای بررسی این  موضوع موظف کرد ه است .
این درحالیست که مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات به گونه شکایت امیز از مداخله برخی از مقام های محلی درکار کمیسیون انتخابات انتقاد کرده وخواهان بررسی ان شده اند .
گزارشگرآژانس باختر مینگارد :  سخنگوی وزارت امور داخله میگوید  بربنیاد شکایت های کمیسیون مستقل انتخابات که گویا شماری از مقام های محلی درکار کمیسیون مستقل انتخابات مداخله دارند هیاتی را برای بررسی موضوع به ولایات فرستاده است و به زودی تکمیل ونتایج ان همگانی خواهد شد .
به گفته وی مداخله های مقام ها وقوماندانان محلی هم درسطح ولایت ها ونیز در سطح ولسوالی ها بررسی میشود و درصورتیکه  مداخله  قوماندانان محلی ثابت  شود  وزرات داخله مطابق به قانون با انان برخورد خواهدکرد .
ده روز پیش، گلاجان عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون انتخابات از برخورد سلیقه‌ای شماری از مقام‌های محلی چون والی‌ها، ولسوال‌ها و فرماندهان پولیس در کار ان کمیسیون انتقاد کرد و از حکومت خواست از این مداخله‌ها جلوگیری کند.
رییس کمیسیون انتخابات دررابطه به این موضوع به گونه‌  مشخص جنرال رازق قوماندان امنیه ولایت قندهار، را به مداخله در کار کمیسیون انتخابات متهم کرد. ادعایی که از سوی رازق رد شده است .
این درحالیست که   مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات  می گوید، هر گونه مداخله از سوی افراد زورمند در ولایات بی طرفی کارمندان این کمیسیون را زیر سوال خواهد برد.
درحالیکه تاخیر سه ساله در برگزاری انتخابات پارلمانی شک و تردیدهایی زیادی را در بین مردم در مورد اراده حکومت برای برگزاری انتخابات به وجود آورده است.
اما کمیسیون مستقل انتخابات از برگزاری انتخابات شفاف همواره اطمینان داده و ارگان های امنیتی نیز گفته اند که برای تامین امنیت انتخابات و کارمندان دخیل در این پروسه آمادگی های لازم را روی دست دارند . جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا