صحت

حامد کرزی: آرزومندم حتی یک طفل کشور هم به بیماری فلج مصاب نشود

کابل باختر 21 دلو

از تمام علمای دین، خطبای مساجد و بزرگان قومی می خواهم که بخاطر کمک به اطفال وطن، در هر زمان، زمینه فعالیت کارکنان تطبیق واکسین پولیو را مساعد نمایند.

این مطلب را حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، شب گذشته، در بیانیهء پانزده روزه رادیویی خویش اظهار کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر، رئیس جمهور گفت: از تمام علما و بزرگان قریه ها و دهات آرزو دارم تا اگر مخالفین مسلح مانع تطبیق واکسین پولیو می گردند آنها را بفهمانند که عدم تطبیق واکسین پولیو به اطفال به معنای دشمنی با کودکان وطن می باشد.

حامد کرزی تصریح کرده گفت: برای اینکه دیگر واقعات پولیو در کشور ما مشاهده نگردد نخست از والدین اطفال می خواهم که اطفال شانرا در زمان معینه آن برای کارکنان تطبیق واکسین پولیو ببرند و قطرات واکسین را به آنها تطبیق کنند و اگر به علتی این کار را در روز معین آن انجام داده نتوانستند، پس روز دیگر به کلینک نزدیک منازل شان بروند و قطرات واکسین پولیو را حتماً به اطفال شان تطبیق نمایند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در اثر تطبیق دوره یی و به وقت معین واکسین پولیو یا فلج در چند سال گذشته، واقعات بیماری خطرناک فلج اطفال در کشور به حدی کاهش یافته بود که قابل حساب نمی آمد و در سال گذشته افغانستان در مبارزه موفق خود با پولیو مورد توجه موسسات صحی جهان قرار گرفت. در سال گذشته 25 واقعه ای بیماری فلج اطفال در تمام کشور به ثبت رسیده بود مگر در سال روان واقعات بیماری پولیو یا فلج اطفال در کودکان کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و متاسفانه در 18 ولایت کشور 80 طفل به بیماری فلج مبتلا شده اند.

رئیس جمهور ضمن با اهمیت خواندن موضوع فلج و معلول شدن اطفال، اظهار آرزومندی کرد که حتی یک طفل کشور هم به این بیماری مصاب نشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا