گزارش ها

کانگرس امریکا اززلمی خلیلزاد وضاحت می خواهد

کابل 16 سنبله / باختر
نگرانی ها از توافق امریکا با طالبان با گذشت هر روز بیشتر می شود.
گزارشگرآژانس باختر می نگارد:این نگرانی ها بعد از آن بیشتر شد که مقام های امریکایی حاضر نشدند تا طرح توافق نامه یی را که آماده امضا با طالبان است  دراختیار کسی قراردهند.
خلیل زاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای افغانستان که هیئت امریکایی را درمذاکره با طالبان رهبری می کند درمجالس معین ورسمی تنها به خواندن مواد این توافق نامه اکتفا کرده است و یا جزئیات را توضیح داده است.
گفته می شود که تنها شمار محدودی از مقام های امریکایی از پیش نویس این توافق آگاه اند درحالی که استخبارات قطر و پاکستان به متن پیش نویس این توافق نامه دسترسی دارند ولی افغانان و امریکاییان که جناح های دخیل در قضیه افغانستان اند از محتوای متن توافق شده آگاه نیستند.
مبهم بودن این توافق نامه به نگرانی های مردم وآن مقام های امریکایی  افزوده است که از شکل و محتوای این توافق آگاه نیستند واین باعث شده است که خلیل زاد نماینده ویژه امریکا برای افغانستان تحت فشاربیشتر قرار گیرد تا در خصوص توافق امریکا با طالبان توضیح دهد.
کانگرس امریکا اززلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان خواسته است تا درباره توافق امریکا وطالبان وضاحت بیشتر دهد .
الیوت انگل رییس کمیته امور خارجه کانگرس امریکا دریک نامه از خلیلزاد خواسته است که اوباید درباره توافق نامه یی  طالبان که روی آن دراصول به توافق رسیده اند توضیحات دهد تا کانگرس ومردم امریکا فرصت ان را داشته باشند که درباره گفت وگو های امریکابا طالبان وخطرهایی که می تواند به میان بیاورد، بفهمند.
اوبا انتقاد گفته است که خلیلزاد  دو بار خواست کانگرس را ازبهر احضارش  رد کرده است.
اوتاکید کرده است که مردم امریکا وافغانستان  حق  دارند تا بدانند که راهبرد دیپلماتیک اداره ترامپ برای افغانستان چه است به همین هدف توضیحات خلیلزاد اعضای این کمیته راه آگاه خواهد ساخت ودرباره راهبرد امریکا  برای افغانستان  شفافیت لازم را ارائه خواهد کرد.
این در حالی است که نه دیپلمات پیشین امریکا در افغانستان جمع مشاور امنیت ملی آن کشور٬جیمزمتس سابق وزیرامریکا  هم خواستار رفع ابهامات در توافق امریکا و طالبان اند
دولت افغانستان نیز توافق امریکا و طالبان را نگران کننده دانسته است و خواستار وضاحت در این خصوص است . روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا