امنیت

رانده شدن طالبان از شهر فراه

شهرفراه 26 ثورباختر
طالبان مسلح از شهر فراه رانده شدند.
مهاجمان وابسته به این گروه روزگذشته با یورش گروهی بخش هایی از شهر فراه را در تصرف شان قراردادند اما در نهایت دریک عملیات نظامی گسترده وبا متحمل شدن تلفات سنگین ازشهررانده شدند.
جنرال نورالله قادری فرمانده قول اردوی ظفر به آژانس باخترگفت که نظامیان درنهایت توانستند شهر را از وجود هراس افگنان پاکسازی کنند.
اوگفت درعملیات پاکسازی شهر فراه از وجود طالبان ، حدود سه صد هراس افگن داخلی و خارجی کشته شدند و صدها تن دیگر شان زخم برداشتند.
جنرال قادری می گوید که نظامیان بومی به همکاری سربازان تازه اعزام شده به فراه ، مشغول عملیات جستجو درگوشه وکنار شهر اند .
فرمانده قول اردوی ظفر می گوید که اکنون در تمامی بخش هایی از شهر فراه نظامیان مستقر اندو مردم دوباره روند عالی زند گی شان را از سر گرفته اند.
با این حال یک عضو شورای ولایتی فراه به رسانه ها گفته است که هنوز هم طالبان در بخش هایی از شهر حضور دارند و درنبرد با نظامیان اند.
او تلفات سنگین طالبان درعملیات پاکسازی شهر فراه را تایید کرد و اما گفت که دراین نبرد ها دست کم چهل نظامی جان های شان را از دست داده اند.
حمله اخیر طالبان بر شهر فراه انتقاد های زیادی را میان شهروندان به بار آورده است.
آنان می گویند طالبان چگونه می توانند با حضور هزاران نظامی در هر ولایت و با حمایت قوای بین المللی به ساده گی وارد شهر ها شوند.
این جنگ های اخیر در شهر فراه باعث آواره شدن صدها خانواده از خانه های شان شده است.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا